تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو رسما رونمایی شد

اقتصاد ۱۰۰ - اولین گوشی‌های مجهز به تراشه جدید کوالکام در طی ماه جاری میلادی معرفی می‌شوند.

تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو رسما رونمایی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،همانطور که کوالکام وعده داده بود، امروز نسل جدید تراشه‌ میان‌رده این شرکت موسوم به اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو معرفی شد که در گوشی‌های میان‌رده پرمیوم به کار خواهد رفت. برخلاف نسل قبلی این تراشه یعنی اسنپدراگون ۷ نسل یک که در تعداد از کمی از گوشی‌های هوشمند موجود است،‌ انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو با گوشی‌های بیشتری به دست کاربران برسد.

طبق اعلام رسمی کوالکام،‌ تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو در مقایسه با نسخه قبلی با بهبود‌های فراوانی در زمینه عملکرد پردازشی و مصرف بهینه انرژی همراه است. هسته اصلی Kyro پردازنده مرکزی این تراشه قادر است به فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتزی دست پیدا کند. از آن سو، چینش‌ هسته‌های این تراشه به صورت ۴+۳+۱ است که به نسبت پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۷ نسل یک تا حدود ۵۰ درصد بهبود عملکرد خواهد داشت. 

متأسفانه کوالکام نام پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو اعلام نکرده است ولی مشخص شده است که قدرت پردازنده گرافیکی این تراشه تا دو برابر افزایش پیدا کرده است. مصرف انرژی این تراشه تا ۱۳ درصد بهینه شده است. البته باید اشاره کرد که با عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو اطلاعات و جزئیات دقیق مربوط به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی این تراشه به طور کامل مشخص می‌شود. 

یکی از ویژگی‌های برجسته تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو پشتیبانی از قابلیت نرخ سایه‌زنی متغیر خودکار است که می‌تواند سوژه‌های اصلی حاضر در پیش‌زمینه بازی را با رزلوشن بالا رندر کند و صحنه‌های پس‌زمینه را با رزولوشن کمتر پردازش کند. با انجام این فرآیند، فشار کمتری بر پردازنده وارد می‌شود و انرژی به صورت بهینه مصرف می‌شود. قابلیت Volumetric Rendering که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک معرفی شد نیز برای این تراشه تدارک دیده شده است. 

شایان ذکر است پردازشگر سیگنال تصاویر اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو نیز بهبود قابل توجهی داشته است و حالا پردازشگیر سیگنال تصاویر ۱۸ بیتی این تراشه می‌تواند با ترکیب ۳۰ عکس در یک عکس شرایط نوری ضعیف را بهبود ببخشد. این تراشه همچنین از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ قادر خواهند بود به لطف قابلیت DSDA از دو سیم‌کارت 4G و 5G به صورت همزمان استفاده کنند. 

در نهایت باید اشاره کرد که عملکرد موتور هوش مصنوعی کوالکام (Qualcomm AI Engine) با دو برابر بهبود عملکرد مواجه شده است و مصرف انرژی آن نیز تا ۴۰ درصد کاهش داشته است. در بخش اتصالات، تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو از مودم اسنپدراگون X62 با شبکه 5G و سرعت دانلود ۴٫۴ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز