تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک، نسخه ضعیف اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است

اقتصاد ۱۰۰ - تراشه جدید کوالکام برای گوشی‌های میان‌رده پرمیوم در طی ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد.

تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک، نسخه ضعیف اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،همانطور که قبلا نیز گزارش شده بود، کوالکام در نظر دارد در طی ماه جاری از تراشه جدیدی رونمایی کند که در گوشی‌های میان‌رده پرمیوم به کار خواهد رفت. این تراشه موردانتظار که با شناسه مدل SM7475 شناخته می‌شود به احتمال زیاد با نام تجاری اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک معرفی خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اطلاعات تازه‌ای پیرامون این تراشه در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

طبق این گزارش که توسط افشاگر برجسته چینی Digital Chat Station به اشتراک گذاشته شده است، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک احتمالا به عنوان نسخه ضعیف‌شده تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک عرضه خواهد شد. قبلا نیز این افشاگر ادعا کرده بود این دو تراشه تا حدود زیادی مشابه یکدیگر هستند چرا که بنچمارک‌های فاش شده از اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک عملکرد فنی مشابه تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک را نشان می‌داد. به علاوه، انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک از نظر عملکرد پردازشی بالاتر از تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ قرار بگیرد. 

اگر این گزارش درست باشد، کانفیگ پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک با تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک یکسان خواهد بود که البته فرکانس هسته‌های پردازنده تراشه جدید کوالکام به احتمال زیاد پایین‌تر از نمونه قوی‌تر آن خواهد بود. از آن سو، Digital Chat Station ادعا کرده است که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک به پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۲۵ با فرکانس ۵۸۰ مگاهرتزی مجهز خواهد بود. برای مقایسه، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک از پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتزی بهره می‌برد. 

شایان ذکر است تراشه اسنپدراگون ۷ نسل یک توسط سامسونگ توسعه داده شده است ولی نسخه پلاس این تراشه بر پایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. سال گذشته نیز تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک توسط سامسونگ ساخته شد ولی وظیفه تولید تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک برعهده TSMC بود. از برندهایی که از تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در گوشی‌های خود استفاده خواهند کرد می‌توان به شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی اشاره کرد. با توجه این موضوع، احتمال دارد اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه در پایان ماه جاری میلادی رونمایی شوند. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز