پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل برای 2024 – تا 24 هسته

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی شایعاتی منتشر شده که طبق آن‌ها، شرکت اینتل قصد دارد برنامه‌های خودش را در خصوص پردازنده‌های Meteor Lake-S تغییر بدهد.

پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل برای 2024 – تا 24 هسته

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،اینتل قرار بود این پردازنده‌ها را اواخر 2023 تا اوایل 2024 عرضه کند، اما گویا قرار است به جای آن‌ها پردازنده های Arrow Lake-S عرضه بشوند. هر دو سری پردازنده قرار بوده بر پایه سوکت LGA-1851 باشند و سوکت آن‌ها تغییری نکرده است. در واقع، Benchlife اولین سایتی بود که اسلاید زیر را منتشر کرد و در خصوص سوکت LGA 1851 با کد ARL/MTL-S اطلاعاتی منتشر نمود.

بسیار خوب، به سراغ اخبار اصلی می‌رویم؛ اینطور که گفته شده شرکت اینتل پردازنده‌های دسکتاپ Meteor Lake-S با پیکربندی 6P+16E در بالاترین مدل را کنسل کرده است. در عوض، قرار است پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S با پیکربندی 8P+16E در بالاترین مدل به جای آن‌ها عرضه بشوند. این پردازنده‌ها به همراه پلتفرم جدید سری 800 اینتل و مادربردهای آن عرضه خواهند شد.

سایت Benchlife اطلاعات بیشتری هم در خصوص پلتفرم سری 800 اینتل منتشر کرده و قرار است سه چیپست جدید بر پایه این پلتفرم عرضه شود: Z890 و B860 و H810. با این حساب، چیپست H870 و مادربردهای آن لغو شده‌اند. علاوه بر آن، چیپست‌های جدید W880 و Q870 نیز از این سری برای سیستم‌های ورک‌استیشن نسل جدید توسعه پیدا خواهند کرد. اینطور که گفته شده، چیپست‌ها و مادربردهای سری 800 در ترکیب با پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S شرکت اینتل حداکثر از 60 مسیر PCI Express پشتیبانی خواهند کرد. طبق گزارش، پردازنده‌های Arrow Lake قرار است 26 کانال داشته باشند، در حالی که پردازنده‌های Meteor Lake قرار بود 24 کاناله باشند.

این روزها، شایعات پیرامون پردازنده‌های نسل چهاردهمی اینتل زیاد هستند و هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص این پردازنده‌ها نداریم. به علاوه، تا زمانی که این پردازنده‌ها به بازار برسند، شرکت اینتل باید یک زیرنسخه بهبودیافته از پردازنده‌های Raptor Lake تا پایان امسال به بازار عرضه کند. اما چیزی که مشخص است، این است که شرکت اینتل بنا ندارد سوکت LGA 1700 را پس از سال 2023 استفاده کند. اما خوشبختانه ابعاد سوکت جدید LGA 1851 تفاوتی با آن ندارد و می‌توان از کولرهای فعلی همچنان استفاده کرد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما