AMD پردازنده سری Epyc Embedded 9004 را معرفی کرد

اقتصاد ۱۰۰ - AMD خط جدیدی از پردازنده‌های Epyc را که به صورت ویژه برای برنامه‌های کاربردی طراحی شده معرفی کرده است.

AMD پردازنده سری Epyc Embedded 9004 را معرفی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،پردازنده مرکزی AMD سری Epyc Embedded 9004 از 10 مدل متفاوت با تعداد هسته‌های 16 تا 96 و پروفیل‌های توان حرارتی (TDP) بین 200 وات تا 400 وات تشکیل شده است. سرعت ساعت پایه آنها نیز از 2.4 گیگاهرتز تا 3.25 گیگاهرتز با حداکثر فرکانس تا 4.15 گیگاهرتز در مدل‌های منتخب متغیر است و همه‌ی آنها با استفاده از فرآیند 5 نانومتری Zen 4 ساخته شده‌اند.​

این محصولات جدید AMD از ماژول‌های حافظه داخلی دوگانه غیرفرار (NVDIMM) پشتیبانی می‌کنند، که یک نوع حافظه ترکیبی است که DRAM فرار و حافظه فلش غیر فرار و همچنین پل‌سازی غیرشفاف (NTB) را با فعال کردن تبادل داده بین دو پردازنده اضافی برای افزایش قابلیت اطمینان سیستم ترکیب می‌کند.

AMD پردازنده سری Epyc Embedded 9004

علاوه بر این سری Epyc Embedded 9004 از پورت‌های رابط محیطی دوگانه سریال پشتیبانی می‌کند، بنابراین رام‌های خارج از تراشه را می‌توان برای بوت امن استفاده کرد. AMD اعلام کرده که قصد دارد پردازنده‌های جدید خود را تا هفت سال در دسترس قرار دهد و از وجود یک چرخه پشتیبانی طولانی مدت خبر می‌دهد.

دو عدد از بزرگترین مشتریان این شرکت در حال حاضر روی محصولاتی با سخت افزار جدید AMD کار می‌کنند. سرور جدید SIMATIC IPC RS-828A شرکت زیمنس، پردازنده‌های سری Epyc Embedded 9004 را اجرا خواهد کرد و برد سرور ASMB-831 Advantech نیز از راه حل Socket SP5 پشتیبانی می‌کند. AMD نیز گفته که برد Advantech برای تجزیه و تحلیل تصویر در زمینه‌های مختلف از جمله برنامه‌های کاربردی شهر هوشمند و نظارت امنیتی ایده آل است.

تراشه‌های سری Epyc Embedded 9004 AMD اکنون برای مشتریان آنها به صورت نمونه‌های آزمایشی در دسترس قرار گرفته و انتظار می‌رود تولید انبوه آن در ماه آوریل (فروردین) آغاز شود. AMD افزود، کیت‌های ارزیابی با یک برد مرجع، کیت های ابزار توسعه و مستندات کامل نیز در دسترس مشتریان واجد شرایط قرار گرفته است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما