پشتیبانی پردازنده های Ryzen Threadripper 7000 به CPU-z اضافه شد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت اینتل عرضه پردازنده‌های Sapphire Rapids WS را در برنامه دارد و شرکت AMD نیز قصد دارد با یک سری پردازنده جدید – پردازنده‌های Ryzen Threadripper 7000 Storm Peak با این پردازنده‌ها مقابله کند.

پشتیبانی پردازنده های Ryzen Threadripper 7000 به CPU-z اضافه شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،همان طور که گفتیم، پردازنده های Ryzen Threadripper 7000 Storm Peak شرکت AMD، نسل جدید پردازنده‌های HEDT این شرکت هستند. این پردازنده‌ها که بر پایه معماری Zen 4 توسعه پیدا کرده‌اند، در مدل‌های بالا بیش از 64 هسته خواهند داشت. از آن‌جا که ساختار کلی این پردازنده‌ها قاعدتاً باید شباهت زیادی به پردازنده‌های EPYC Genoa داشته باشد، اگر شرکت AMD احساس نیاز کند می‌تواند به راحتی مدل 96 هسته‌ای هم از این سری عرضه کند.

در حال حاضر، پردازنده Sapphire Rapids W3400 شرکت اینتل به عنوان پردازنده پرچمدار تیم آبی، تنها 56 هسته دارد؛ پس یک پردازنده 64 هسته‌ای Zen 4 باید بتواند بدون هیچ مشکلی با آن رقابت کند. پلتفرم و معماری جدید تیم قرمز از تیم آبی بهینه‌تر بوده و شاید در مجموع گزینه بهتری به حساب بیاید.

اصلی‌ترین تغییر پردازنده‌های Ryzen 7000، پشتیبانی از حافظه‌های جدید DDR5 است. این نوع حافظه‌ها نسبت به حافظه‌های DDR4 نه تنها سرعت تبادل دیتای بالاتری دارند، بلکه انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند. پردازنده‌های Ryzen 7000 از رابط جدید PCIe 5.0 نیز پشتیبانی می‌کنند. این رابط پهنای باند بیشتری برای ارتباط با کارت‌های جانبی در اختیار پردازنده قرار می‌دهد و عملکرد قطعاتی نظیر کارت گرافیک‌های محاسباتی و شتاب‌دهنده‌های گرافیکی به کمک این رابط بهبود می‌یابد.

اصلی‌ترین نقطه ضعف پردازنده‌های Threadripper 7000، نیاز آن‌ها به یک سوکت جدید است و متأسفانه باید با پلتفرم‌های TRX40 و WRX80 خداحافظی کنیم. علت این مسئله که شرکت AMD پردازنده‌های Threadripper 7000 را زودتر از سه‌ماهه سوم 2023 عرضه نمی‌کند نیز همین است؛ AMD می‌خواهد چند ماه بیشتر به عمر پلتفرم‌های موجود Zen 3 اضافه کند.

شرکت AMD قرار است پردازنده های Ryzen Threadripper 7000 Storm Peak را در ماه سپتامبر امسال عرضه کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز