پردازنده لپ تاپ کم‌مصرف Ryzen 5 7640U روی Geekbench دیده شد

اقتصاد ۱۰۰ -پردازنده کم‌مصرف مخصوص لپ تاپ Ryzen 5 7640U شرکت AMD به تازگی روی Geekbench دیده شده است.

پردازنده لپ تاپ کم‌مصرف Ryzen 5 7640U روی Geekbench دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،این پردازنده هیچ گاه به صورت رسمی توسط AMD معرفی نشد، اما می‌دانیم که وجود دارد و قرار است عرضه بشود. پردازنده R5 7640U برای اولین بار در بنرهای تبلیغاتی شرکت AMD دیده شد، حتی پیش از اینکه پردازنده‌های دسکتاپ Zen 4 رسماً معرفی بشوند. شرکت AMD از کد مدل این پردازنده برای نمایش الگوی جدید نام‌گذاری خود استفاده کرده بود. رقم 4 به معنای نسل معماری (Zen 4) و حرف U به معنی کم‌مصرف بودن این پردازنده است.

حال پردازنده Ryzen 5 7640U روی Geekbench دیده شده است. این پردازنده روی یک مادربرد تست AMD به نام «Mayan-PHX» تست شده و نه یک لپ تاپ. از همین سو، می‌توانیم نتیجه بگیریم که پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ 7040U هنوز برای عرضه آماده نیستند و شرکت AMD همچنان مشغول تست آن‌ها روی پلتفرم‌های تست خودش است.

اینطور که مشخصات نشان می‌دهند، پردازنده Ryzen 5 7640U یک پردازنده 6 هسته‌ای و 12 رشته‌ای است و فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز و فرکانس افزایشی 4.89 گیگاهرتز دارد. به علاوه، این پردازنده به گرافیک داخلی Radeon 760M نیز مجهز شده است. با این حساب، در این پردازنده شاهد فرکانس و توان حرارتی کمتری نسبت به پردازنده R5 7640H/HS هستیم.

یک مقایسه کوتاه میان این پردازنده و پردازنده Ryzen 5 6600U از نسل قبل به ما نشان می‌دهد که پردازنده جدید، حداقل 27 درصد در تست تک‌هسته و حداقل 22 درصد در تست چندهسته بهتر عمل می‌کند. از قید «حداقل» استفاده کردیم، به این دلیل که امتیاز اولیه پردازنده R5 7640U را با بالاترین امتیازهای پردازنده R5 6600U مقایسه کردیم. امتیازهای متوسط 6600U از این پائین‌تر هستند و عملکرد 7640U نیز تا زمان عرضه بهبود پیدا می‌کند.

شرکت AMD هنوز مشخصات رسمی پردازنده‌های کم‌مصرف Phoenix-U را به صورت رسمی تأیید نکرده، اما احتمال می‌دهیم که حداقل یک پردازنده 8 هسته‌ای هم از این سری عرضه بشود. پردازنده‌های سری H/HS Phoenix تیم قرمز برای کنسول‌های دستی زیادی سنگین هستند و یک APU کم‌مصرف با گرافیک داخلی RDNA 3 می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای کنسول‌های دستی نسل جدید باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما