وضعیت اینترنت جهان در فوریه 2023 – سقوط 5 پله‌ای اینترنت موبایل ایران!

اقتصاد ۱۰۰ - برای ما که در حال سر و کله زدن با اینترنت فیلترشده و محدود شده داخلی هستیم، وعده افزایش 30 برابری سرعت اینترنت از جانب وزیر ارتباطات چیزی شبیه به یک جوک تلخِ تکراری و اعصاب‌خردکن شده است.

وضعیت اینترنت جهان در فوریه 2023 – سقوط 5 پله‌ای اینترنت موبایل ایران!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،حتی دیگر وبسایت اسپیدتست هم که در زارع‌پور در ماه‌های اول روی کار آمدن خود چپ‌وراست به آن استناد می‌کرد هم کم‌وبیش با وضعیت اینترنت ایران دستش آمده و آمارهای ماهیانه‌اش پشت هم خبر از سقوط جایگاه اینترنت ما در رتبه‌بندی جهانی می‌دهد.  این وبسایت به‌تازگی گزارشی از وضعیت اینترنت جهان در فوریه 2023 منتشر کرده که آن هم سقوط پنج پله‌ای ایران در رتبه‌بندی اینترنت همراه را نشان می‌دهد.

به گزارش سخت‌افزارمگ؛ ماه گذشته متوسط سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان 39.77 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود 10.18 مگابیت برثانیه با تأخیر 28 میلی‌ثانیه بود. متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه فوریه 78.62 و آپلود 34.39 مگابیت بر ثانیه بود و تأخیر اینترنت ثابت جهانی 9 میلی‌ثانیه به ثبت رسید.

وضعیت اینترنت جهان در فوریه 2023 – سقوط 5 پله‌ای اینترنت موبایل ایران!

 

امارات متحده عربی ماه گذشته بالاترین سرعت دانلود را در اینترنت همراه برای شهروندانش ارائه کرده است. متوسط سرعت دانلود در این کشور 179.61 مگابیت برثانیه بوده. پس از امارات، کشورهای قطر، کره جنوبی، نروژ، دانمارک،کویت، چین، هلند، عربستان سعودی و بلغارستان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

سنگاپور هم با متوسط سرعت دانلود 237.15 مگابیت برثانیه مانند چند ماه اخیر پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان در ماه فوریه را در اختیار داشت. پس از آن کشورهای چین، موناکو، شیلی، امارات متحده عربی، تایلند، دانمارک، هنگ کنگ، ایالات متحده آمریکا و اسپانیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه فوریه 2023

مانند ماه‌های گذشته در فوریه 2023 هم افغانستان باز هم یکی از کندترین اینترنت‌های موبایل جهان را در اختیار مردمش قرار داده بود. میانگین سرعت دانلود در این کشور کندتر از قبل شده و حالا به 4.04 مگابیت برثانیه به ثبت رسیده است. پیش از افغانستان، کشورهای کوبا، ونزوئلا، هایتی، یمن، بولیوی، تاجیکستان، غنا، سومالی، بولیوی و کامرون رتبه‌های بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش اینترنت ثابت، کوبا با متوسط سرعت 1.88 مگابیت برثانیه کندترین اینترنت را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. افغانستان، ترکمنستان، سوریه، نیجر، یمن، تیمور شرقی، سوازیلند، سودان، بروندی، اتیوپی و موزامبیک در رتبه‌های بالاتر نسبت به کوبا قرار داشتند.

متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه گذشته 11.27 مگابیت برثانیه (معادل 1.408 مگابایت برثانیه) بوده است. با این سرعت ایران از میان 180 کشور جهان، با یک پله سقوط نسبت به ماه گذشته در رتبه 147 قرار گرفته است.

سرعت دانلود اینترنت همراه در ماه فوریه در ایران کندتر از ماه قبل و 35.03 مگابیت برثانیه (معادل 4.378 مگابایت برثانیه) بوده است. کاهش محسوس سرعت اینترنت در کشور باعث شده تا رتبه ایران از 48 در  نوامبر سال قبل، 55 در دسامبر سال قبل و 56 در ژانویه در این ماه به 61 سقوط کند.

وضعیت اینترنت جهان در فوریه 2023 و سقوط پی‌درپی جایگاه اینترنت ما در مقیاس جهانی و همزمان با آن کاهش سرعت اینترنت در این گزارشات به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه وضعیت ارتباط با جهان در بستر اینترنت رو به وخامت است. وضعیت اینترنت ثابت و همراه برای شما به چه صورت است؟ آیا سرعت دانلود شما از متوسط ثبت‌شده در گزارش اسپیدتست بالاتر است یا پایین‌تر؟

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما