تمام تراشه‌های اسنپدراگون و مودم‌های 5G بعدی کوالکام از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد

اقتصاد ۱۰۰ - کوالکام می‌گوید نسل بعدی تمام تراشه‌های اسنپدراگون، از سری 4 گرفته تا 8، از ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite پشتیبانی خواهند کرد.

تمام تراشه‌های اسنپدراگون و مودم‌های 5G بعدی کوالکام از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، کوالکام چند وقت پیش از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite رونمایی کرد و حالا این کمپانی در کنگره جهانی موبایل اعلام کرده است که این فناوری به تمام تراشه‌های آینده اسنپدراگون و مودم 5G این شرکت اضافه می‌شود.

به گفته کوالکام، نسل بعدی گوشی‌های برندهای مختلف ازجمله موتورولا، ناتینگ، آنر، اوپو، ویوو و شیائومی از ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. همچنین تمام تراشه‌های آن، از اسنپدراگون سری 8 گرفته تا سری 4، قادر به پشتیبانی از اسنپدراگون Satellite خواهند بود.

ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون

ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی با تراشه‌های اسنپدراگون

با توجه به استراتژی کوالکام، تمام گوشی‌های اندرویدی، از میان‌رده گرفته تا پرچمدار، قادر به پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه برای ارسال پیام خواهند بود. همچنین این فناوری درون سیستم‌های مودم 5G RF هم قرار می‌گیرد.

کوالکام تنها شرکتی نیست که روی ارتباط ماهواره‌ای کار می‌کند. مدیاتک و سامسونگ هم می‌خواهند ارتباط ماهواره‌ای را برای کاربران ممکن کنند، بااین‌حال کوالکام در بازارهای اصلی سهم بیشتری نسبت به شرکت‌های دیگر دارد و اکثر گوشی‌های پرچمدار و بالارده اندرویدی به چیپ‌های آن مجهز شده‌اند. البته نباید اپل و سری آیفون 14 را هم فراموش کنیم؛ محصولاتی که باعث به‌وجودآمدن این ترند در بازار شدند.

درنهایت انتظار می‌رود از سال آینده میلادی اکثر گوشی‌های اندرویدی از ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام پشتیبانی کنند. علاوه‌براین، اسپیس‌ایکس هم می‌خواهد استارلینک را به گوشی‌های هوشمند بیاورد؛ بنابراین احتمالاً تا پایان دهه جاری میلادی، اینترنت ماهواره‌ای در اختیار کاربران در کشورهای پیشرفته قرار می‌گیرد و علاوه بر ارسال پیام، می‌توان استفاده عادی هم از آن داشت.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز