مدیاتک هفته آینده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای خود رونمایی می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - این فناوری که در کنگره جهانی موبایل امسال (MWC) نمایش داده خواهد شد، در دو گوشی از موتورولا حضور خواهد داشت.

مدیاتک هفته آینده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای خود رونمایی می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو،  مدیاتک در کنگره جهانی موبایل امسال (MWC) که از 28 فوریه تا 3 مارس (9 تا 12 اسفند) برگزار خواهد شد، قصد دارد فناوری جدید خود را به نمایش بگذارد که  ارتباط ماهواره‌ای  دو طرفه را در دسترس گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. علاوه بر این گفته شده که  موتورولا  دو گوشی به نام‌های defy 2 و CAT S75 با قابلیت اتصال ماهواره‌ای مدیاتک و همچنین یک لوازم جانبی بلوتوث مجهز به تراشه این شرکت را در این رویداد معرفی خواهد کرد.

پاسخ مدیاتک به فناوری‌های ارتباط ماهواره‌ای کوالکام و اپل یک چیپست مستقل است که می‌تواند به گوشی‌های 4G یا 5G اضافه شود. برخلاف کوالکام و اپل که برای توسعه قابلیت خود از فناوری‌های اختصاصی کمک گرفته‌اند، این فناوری از استاندارد شبکه غیر زمینی 3GPP بهره می‌برد، به این معنی که می‌توان آن را با هر شبکه‌ای که با استاندارد مطابقت دارد، استفاده کرد.

مقایسه فناوری ارتباط ماهواره‌ای مدیاتک با فناوری کوالکام و اپل

ارتباط ماهواره‌ای

تفاوت دیگر این است که تراشه‌های مدیاتک به جای اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار پایین زمین، به ماهواره‌های مدار استوایی زمین‌همگام متصل می‌شوند. به گفته این شرکت، فناوری آن‌ها نه تنها مانند نمونه اپل، ارسال پیام‌های SOS اضطراری را فراهم می‌کند، بلکه ارسال پیام‌های دوطرفه کامل را نیز امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین علاوه بر ارسال، می‌تواند پیام‌های ارسال شده از طریق اتصال ماهواره‌ای را دریافت کند.

آیفون 14 که فناوری ارتباط ماهواره‌ای اپل با آن معرفی شده بود، هنوز نمی‌تواند بدون اتصال سلولی سنتی پیام‌ها را دریافت کند. در همین حال، دستگاه‌هایی که از فناوری Snapdragon Satellite کوالکام بهره می‌برند، باید به‌صورت دستی برای پیام‌های جدید به‌روزرسانی شوند.

مدیاتک برای توسعه فناوری ارتباط ماهواره‌ای خود و همچنین فعال کردن قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای در گوشی‌های ذکر شده از موتورولا، با شرکتی به نام Bullitt همکاری کرده است.

گوشی هوشمند موتورولا defy 2 و لوازم جانبی بلوتوث در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در سراسر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و کانادا عرضه خواهند شد و اولین دستگاهی خواهد بود که قابلیت اتصال ماهواره‌ای مدیاتک را ارائه می‌کند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما