پخش موسیقی براساس سلیقه کاربر با کمک هوش مصنوعی با قابلیت DJ در اسپاتیفای

اقتصاد ۱۰۰ - این ویژگی هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته و در مرحله آزمایش بتا خود قرار دارد.

پخش موسیقی براساس سلیقه کاربر با کمک هوش مصنوعی با قابلیت DJ در اسپاتیفای

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، ویژگی جدیدی  «DJ»  اسپاتیفای می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، آهنگ‌ها و هنرمندانی که حدس می‌زند کاربر به سبک کار آنها بیشتر علاقه دارد، به وی پیشنهاد داده و اطلاعاتی در مورد موسیقی، سبک‌های آن و هنرمندان با فرمت صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این ویژگی هنوز در دسترس همه کاربران قرار ندارد و اسپاتیفای آن را تنها برای کاربران انگلیسی زبان و در کشورهای ایالات متحده و کانادا به صورت محدود و برای انجام آزمایش و بررسی آن منتشر کرده است.

اسپاتیفای  پیش از رویداد Stream On خود که انتظار می‌رود در آن صفحه اصلی بازطراحی‌شده و به‌روزرسانی‌های دیگری معرفی شود، یک  ویژگی   هوش مصنوعی  جدید به نام  «DJ»  را برای شخصی‌سازی بهتر تجربه گوش دادن به موسیقی برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است. ویژگی جدید Spotify مجموعه‌ای از موسیقی‌ها را همراه با نظرات گفتاری مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد آهنگ‌ها و هنرمندانی که دوست دارید، با استفاده از صدایی که اسپاتیفای می‌گوید «به‌طور خیره‌کننده‌ای واقع‌گرایانه» است، ارائه می‌کند.

براساس گزارش TechCrunch، اسپاتیفای توضیح می‌دهد که هدف اصلی شناخت کافی و به‌اندازه کاربران است که ویژگی DJ بتواند موسیقی موردنظر آن‌ها را پخش کند. به‌طور کلی، این ویژگی پتانسیل کافی را دارد تا اسپاتیفای را به یک تجربه منفعل تبدیل کند و برای کاربرانی مفید خواهد بود که برای پیدا کردن آهنگ موردعلاقه خود، پلی‌لیست‌های دیگران را رصد می‌کنند.

قابلیت ویژگی DJ اسپاتیفای

Previous
 
 
 
 
Next

به گفته این شرکت، ویژگی جدید DJ آن ترکیبی از فناوری شخصی‌سازی موجود، صدای هوش مصنوعی حاصل از خرید Sonantic در سال 2022 و هوش مصنوعی مولد OpenAI است. همانطور که کاربران با ویژگی جدید DJ سرگرم می‌شوند، یک لیست پخش از آهنگ‌ها به آن‌ها ارائه خواهد شد که شامل آهنگ‌های جدیدتر و قدیمی می‌شود. همچنین این لیست به‌طور مداوم تازه و جدید می‌شود و همچنین در هنگام گوش دادن به آن‌ها، تفسیر مربوط به آهنگ نیز به کاربران ارائه می‌شود.

برای دسترسی به ویژگی DJ، ابتدا باید در صفحه اصلی نسخه iOS یا اندروید برنامه به فید موسیقی بروید، سپس روی کارت مخصوص به DJ گزینه Play را انتخاب کنید. سپس اسپاتیفای شروع به پخش مجموعه‌ای از آهنگ‌ها می‌کند.

ویژگی هوش مصنوعی اسپاتیفای هنوز در مرحله آزمایش بتا خود قرار دارد و در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی برای مشترکین Spotify Premium ساکن در ایالات متحده و کانادا ارائه شده است.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما