امکان ویرایش پیام ها به زودی در واتساپ فعال خواهد شد

اقتصاد ۱۰۰ - با اضافه شدن امکان ویرایش پیام ها به واتساپ – Whatsapp، یکی از کمبودهای بزرگ و آزاردهنده این پیام‌رسان بالاخره برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، سرانجام پس از انتظار طولانی، امکان ویرایش پیام ها به واتساپ، محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان اضافه خواهد شد. این برنامه طی ماه‌های گذشته با تغییرات قابل توجهی نظیر امکان حذف دو طرفه پیام و حالت جدید مالتی‌دیواس به‌روز شده است.

امکان ویرایش پیام ها بالاخره به واتساپ می‌آید

این ویژگی که از جنبه اخلاقی، با بحث‌های ضدونقیضی همراه است، علاوه بر امکان اصلاح اشتباهات تایپی یا گرامری، ممکن است منجر به تغییر محتوای پیام و در نتیجه سوءتفاهم و اختلافات شود. واتساپ که برای مدتی طولانی این ویژگی را مورد آزمایش قرار داده، عنوان کرده که استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود. برای ویرایش یک پیام، کافیست آن را طولانی لمس کرده، سپس گزینه edit را از منوی زمینه انتخاب کنید.

ویرایش پیام در واتساپ

پس از انتخاب گزینه ویرایش، پیش‌نمایشی از پیام را مشاهده خواهید کرد که در زیر آن یک کادر تایپ قرار دارد. در اینجا می‌توانید هر تغییری که مدنظر دارید را در پیام اعمال کنید. سپس متن ویرایش شده، جایگزین پیام قبلی خواهد شد. علاوه بر آن، قابلیت ویرایش چند باره یک پیام نیز برای مدت ۱۵ دقیقه از ارسال اولیه ارائه خواهد شد.

پس از ویرایش پیام در واتساپ، عبارت “edited” (ویرایش شده) در کنار متن ظاهر می‌شود. هم‌چنین زمان ارسال اولیه پیام بدون تغییر مانده و با ویرایش تغییر نخواهد کرد. علاوه بر آن، هیچ سابقه‌ای مبنی بر ویرایش اعمال شده روی پیام ها وجود نخواهد داشت، بدین ترتیب هیچ‌کس قادر به مشاهده نسخه قبلی پیام نخواهد بود و صرفا نمونه اصلاح شده به‌نمایش درمی‌آید.

با اضافه شدن امکان ویرایش پیام به واتساپ، یکی از نگرانی‌‌ها برای برخی از کاربران این پیام‌رسان، احتمال سوءاستفاده احتمالی از این قابلیت برای دستکاری متون است. برای رفع این مشکل، واتساپ مهلت نسبتا کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای را برای ویرایش پیام‌ها در نظر گرفته که البته احتمال تغییر این بازه زمانی در آینده وجود دارد.

پیش از واتساپ، تلگرام و برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها نیز قابلیت محبوب ویرایش پیام را به کاربران خود ارائه کرده بودند. اگرچه تاریخ دقیق انتشار این ویژگی کارآمد برای واتساپ مشخص نیست، اما احتمالا طی روزهای آینده شاهد اضافه شدن آن به این پیام رسان خواهیم بود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز