نمایشگر mircoLED بار دیگر برای اپل واچ اولترا تایید شد

اقتصاد ۱۰۰ - نشریه دیجی تایمز امروز در گزارشی، اظهارات تحلیلگران مختلف در مورد استفاده اپل از نمایشگر میکرو ال ای دی در اپل واچ اولترا را تایید کرده است.

نمایشگر mircoLED بار دیگر برای اپل واچ اولترا تایید شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،اپل واچ اولترا جدید با صفحه نمایش میکرو ال ای دی در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این گزارش ادعا کرده که اپل قصد دارد در نهایت این فن‌آوری را به آیفون‌ها، آیپدها و مک بوک‌ها نیز گسترش دهد.

گزارش امروز بار دیگر تاکید می‌کند که الپ از زمانی که شرکت کالیفرنیایی LuxVue را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد، فعالانه در حال توسعه فن‌آوری microLED بوده است. با توجه با اینکه تولید نمایشگر‌های میکرو ال ای دی همچنان چالش‌برانگیز است، هزینه‌های تولید نیز به تبع آن بالاتر است، به همین دلیل است که اپل پیش از عرضه در دستگاه‌های بزرگتر، شروع به عرضه این فن‌آوری با اپل واچ اولترا خواهد کرد.

بر اساس این خبر شرکت اروپایی ams OSRAM، تامین کننده اصلی تراشه‌های میکرو ال ای دی برای اپل خواهد بود، اما پتانسیل‌هایی برای تامین کنندگان تایوانی مانند Epister نیز وجود دارد که تا سال‌های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به تامین کنندگان تراشه‌های میکرو ال ای ای تبدیل شوند.

چندین منبع مختلف از جمله راس یانگ مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، مارک گورمن از بلومبرگ، و جف پو تحلیلگر موسسه Haitong International، از یک اپل واچ اولترا جدید با صفحه نمایش میکرو ال ای دی سخن گفته‌اند. گورمن گفته که انتقال اپل به میکرو ال ای دی می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز شود، اما اشاره کرده که این بازه زمانی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ طول بکشد. در این صورت می‌توان برآورد کرد که استفاده اپل از فن‌آوری مذکور می‌تواند حداقل دو سال با این شرکت فاصله داشته باشد.

از طرف دیگر پو هم گفته که اپل واچ اولترا جدید احتمالا دارای صفحه نمایش ۲٫۱ اینچی بزرگتر خواهد بود و فن‌آوری میکرو ال ای دی در مقایسه با مدل‌های فعلی اپل واچ با نمایشگر اولد، روشنایی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش اپل واچ اولترا فعلی ۱٫۹ اینچ اندازه دارد.

در این میان اپل هنوز در حال تکمیل انتقال طولانی خود از فن‌آوری نمایشگر ال سی دی به اولد است. اپل واچ از زمان عرضه در سال ۲۰۱۵ تاکنون، از نمایشگر اولد استفاده کرده است و مدل‌های آیفون به تدریج از سال ۲۰۱۷ به پنل‌های اولد روی آوردند. شایعات حاکی از آن است که اولین مدل‌های آیپد پرو و مک بوک با صفحه نمایش اولد در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد، اما باز هم این بازه زمانی می‌تواند در آینده تغییراتی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما