اپل واچ اولترا ۲۰۲۴ دارای نمایشگر بزرگتر با پنل micro-LED خواهد بود

بر اساس گفته‌های یک تحلیلگر، اطلاعات جدیدی از اپل واچ اولترا سال ۲۰۲۴ لو رفته است.

اپل واچ اولترا ۲۰۲۴ دارای نمایشگر بزرگتر با پنل micro-LED خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،طبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده، اکثر کاربران معتقد بودند اپل واچ اولترا بسیار بزرگ است. اما علی‌رغم این نتیجه، اپل قصد دارد یک نمونه بزرگتر از این ساعت را ارائه کند. به گفته یکی از تحلیلگران، اپل واچ اولترا ۲۰۲۴ از نمایشگری بزرگتر با فناوری جدید و برتر استفاده خواهد کرد.

به گفته جف پو، تحلیلگر رسانه Haitong International Securities، اولین اپل واچ اولترا در سپتامبر ۲۰۲۲ (مصادف با شهریور ۱۴۰۱) با قیمت ۷۹۹ دلار توسط اپل با نمایشگر ۱.۹۲ اینچی با پنل OLED عرضه شد. همچنین گفته شده جانشین آن در سال آینده وارد بازار شده و اندازه آن به ۲.۱ اینچی افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین وبسایت Macrumors پس از مشاهده یادداشت تحقیقاتی جف پو، بیان کرده که این نمایشگر از فناوری میکرو ال ای دی استفاده کرده که در مقایسه با نسل فعلی اپل واچ اولترا که از پنل OLED استفاده کرده است، ارتقای قابل توجهی به شمار می‌رود.

افزایش اندازه نمایشگر به ۲.۱ اینچ ممکن است از سوی کاربران به عنوان یک مشکل تلقی شود. اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که این نمایشگر، طبف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را به ارمغان خواهد آورد. به عنوان مثال، نمایشگر بزرگتر به معنای باتری بزرگتر بوده که در نتیجه طول عمر ساعت را افزایش می‌دهد. به علاوه، موارد بیشتری را می‌توان به صورت همزمان روی نمایشگر دید. همچنین تغییر در ابعاد فیزیکی به آن معنا بوده که اپل فضای کافی برای ترکیب سنسورهای بیشتری خواهد داشت؛ حوزه‌ای که اپل روی هیچ‌کدام از اپل واچ‌های اخیر خود روی آن کار نکرد.

 پنل‌های میکرو ال ای دی در مقایسه با پنل‌های OLED، امکان افزایش روشنایی با مصرف کمتر انرژی را فراهم می‌کند. البته باید در نظر داشت که این امر، باعث افزایش هزینه تولید اپل واج شده و شاید به همین دلیل است که اپل تا کنون از این فناوری در محصولات خود استفاده نکرده است. همچنین جف پو در یادداشت تحقیقاتی خود اشاره نکرده که اگر اپل واچ اولترا از پنل میکرو ال ای دی بهره ببرد، قیمت مورد انتظار آن چقدر خواهد بود. اما انتظار می‌رود با توجه به نمایشگر و فناوری جدید، اپل احتمالا مجبور شود آستانه قیمتی ۷۹۹ دلار را افزایش دهد. امری که ممکن است روی فروش این محصول تأثیر زیادی بگذارد.

همچنین بیشتر شدن قیمت اپل واچ اولترا از ۷۹۹ دلار، به این معنی بوده که این ساعت احتمالا دارای قیمتی به اندازه یک گوشی هوشمند پرچمدار خواهد بود.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما