نسل جدید اپل واچ اولترا، اولین محصول مجهز به نمایشگر microLED اپل

اقتصاد ۱۰۰ - اینطور که گفته شده، نسل جدید اپل واچ اولترا قرار است اولین محصول غول کوپرتینو باشد که به یک نمایشگر microLED مجهز می‌شود و به تدریج، دیگر محصولات این شرکت نیز به این نوع نمایشگر مجهز خواهند شد.

نسل جدید اپل واچ اولترا، اولین محصول مجهز به نمایشگر microLED اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ، فقط شاید طی شدن تدریجی این مسیر چندان سریع نباشد و ممکن است یک دهه طول بکشد تا تمام محصولات اپل از سری‌های آیفون، آیپد و مک به این نمایشگرها مجهز بشوند.

با وجود مزایای متعدد نمایشگرهای microLED نسبت به OLED و miniLED، اپل هنوز هیچ محصولی که به این نمایشگرها مجهز باشد معرفی نکرده است. به احتمال زیاد نسل جدید اپل واچ اولترا اولین محصول این شرکت است که با نمایشگر microLED مجهز می‌شود. این تصمیم اپل به این خاطر است که نمایشگر Apple Watch Ultra نسبتاً کوچک بوده و تولید انبوه آن برای شروع آسان‌تر است. اپل قصد دارد فناوری ساخت پنل‌های microLED را خودش توسعه دهد و این پنل‌ها را از شرکت دیگری خریداری نکند، به همین خاطر شروع فرآیند توسعه با نمایشگری به کوچکی اپل واچ اولترا از پیچیدگی‌های آن کم می‌کند.

Mark Gurman در یکی از گزارش‌های اخیر خود روی سایت Bloomberg اعلام کرده که اپل تقریباً از شش سال پیش روی نمایشگرهای microLED کاز می‌کند و قصد دارد آن‌ها را برای اولین بار به Apple Watch Ultra 2024 بیاورد. پس از آن، آیفون‌ها و آیپدها و مک‌های اپل نیز به تدریج به این نمایشگرها مجهز خواهند شد. البته طبق گزارش جدید 9to5Mac توسعه پنل‌های microLED آن‌قدرها هم ساده نیست. این فناوری نه تنها در ابتدای مسیر خود است، بلکه به خودیِ خود فناوری پیچیده‌ای هم هست و کار با آن چندان ساده نیست.

ارتقای نمایشگر اپل واچ اولترا به microLED یک ارتقای اساسی برای آن محسوب می‌شود. پنل‌های microLED نسبت به OLED نه تنها روشنایی بیشتری دارند، بلکه رنگ‌های پُرتر و زوایای دید بهتر هم دارند و به طور خلاصه در تمام جوانب به جز قیمت و آسانیِ ساخت نسبت به پنل‌های OLED برتر هستند. متأسفانه تا به این لحظه شرکت اپل حتی یک مدل آیپد و مک با نمایشگر OLED هم عرضه نکرده و صرفاً مدل‌های جدید آیپد پرو و مک‌بوک پرو را به پنل‌های miniLED مجهز کرده است، پس انتظار نداشته باشید که به این زودی‌ها با پنل‌های microLED در دیگر محصولات اپل ملاقات کنیم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما