کارت گرافیک ارزانقیمت Radeon RX 6300 زیر 60 دلار دیده شد

اقتصاد ۱۰۰ -کارت گرافیک Radeon RX 6300، یک کارت گرافیک تک‌فنه با رابط حافظه 32 بیتی است که با قیمت بسیار پائین توسط شرکت AMD عرضه شده است.

کارت گرافیک ارزانقیمت Radeon RX 6300  زیر 60 دلار دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،از نظر فنی، شرکت AMD هیچ گاه وجود کارت گرافیک RX 6300 را تأیید نکرده، حتی برای OEMها که معمولاً کارت گرافیک‌های ارزانقیمت دسکتاپ برای آن‌ها عرضه می‌شود. اما به تازگی روی فروشگاه چینی Goofish یک دستگاه از این کارت گرافیک دیده شده است. سایت Goofish بازار سیاه قطعات سخت افزاری خاص و عجیب در کشور چین به حساب می‌آید و اکثر نمونه‌های مهندسی قطعات سخت افزاری سر از این سایت درمی‌آورند.

کاربران علاقه‌مند به سخت افزار، توانسته‌اند تا جایی که ممکن است اطلاعات و مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 6300 را استخراج کنند، در حالی که هیچ گونه مشخصات رسمی از این کارت گرافیک در دسترس نیست. نه تنها فرکانس‌های این کارت گرافیک مشابه کارت گرافیک لپ تاپ RX 6300M هستند، بلکه حتی حافظه آن نیز شبیه مدل لپ تاپ است و تنها 2 گیگابایت حافظه تحت یک رابط 32 بیتی دارد. نکته جالب این است که حافظه‌های این کارت گرافیک 16 گیگابیت بر ثانیه‌ای هستند، در حالی که حافظه کارت گرافیک دسکتاپ RX 6400 سرعت کمتری داشته و 14 گیگابیت بر ثانیه‌ای است. اما از سوی دیگر، رابط 32 بیتی باعث شده پهنای باند حافظه این کارت گرافیک تنها 64 گیگابایت بر ثانیه باشد.

تفاوت اصلی میان کارت گرافیک دسکتاپ و لپ تاپ Radeon RX 6300، مصرف انرژی است. نسخه دسکتاپ این کارت گرافیک توان حرارتی 32 واتی دارد، در حالی که توان حرارتی نسخه لپ تاپ به 25 وات محدود شده است. در پشت نسخه دسکتاپ این کارت گرافیک یک جفت درگاه DisplayPort هم به چشم می‌خورد.

این کارت گرافیک با قیمت 399 یوان لیست شده که معادل کمتر از 60 دلار آمریکاست. بعید است که این قیمت، قیمت رسمی این کارت گرافیک باشد؛ چرا که این کارت گرافیک توسط شرکت AMD هیچ گاه به صورت رسمی عرضه نشده است. در واقع، ممکن است این کارت گرافیک از روی یک سیستم آماده برداشته شده باشد و به صورت جداگانه برای فروش قرار داده شده باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز