کارت گرافیک RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت

اقتصاد ۱۰۰ - در ابتدا معرفی سری RTX 40، کمپانی انویدیا تصمیم گرفت تا بجای مدلی از سری xx70 از دو نمونه 4080 با مشخصات متفاوت رونمایی کند.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،این تصمیم جنجالی البته خیلی زود با واکنش شدید کاربران و رسانه‌ها مواجه شد تا جایی که انویدیا عرضه نسخه ضعیف‌تر (RTX 4080 12GB) را لغو کرده و اعلام نمود که این مدل اشتباه نامگذاری شده است! در هر صورت تیم سبز بالاخره گرافیک مذکور را در قالب GeForce RTX 4070 Ti روانه بازار کرد که قول عملکردی بهتر از RTX 3090 Ti را می‌داد. در این مطلب نیز نگاه کوتاهی به کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت داریم که یکی از کارت‌های جذاب با چیپ AD104 است.

مشخصات رسمی RTX 4070 Ti با معماری جدید Ada Lovelace شامل چیپ AD104-400 با فناوری ساخت TSMC 4N با 7680 هسته CUDA است. همچنین 12 گیگابایت حافظه GDDR6X با سرعت 21 گیگابیت بر ثانیه تحت گذرگاه 192 بیت نیز در نظر گرفته شده و تمام این پکیج توان مصرفی 285 وات را در اختیار دارد.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت

  • معماری Ada Lovelace با دو برابر عملکرد و مصرف انرژی بهتر
  • نسل چهارم هسته‌های Tensor با دو برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتر
  • نسل سوم هسته‌های RT با دو برابر عملکرد رهگیری پرتو بهتر
  • حافظه 12 گیگابایت GDDR6X و گذرگاه 192 بیت
  • خنک کننده WINDFORCE
  • RGB Fusion
  • بایوس دوگانه
  • بک پلیت فلزی
  • براکت Anti-sag (برای جلوگیری از خم شدن کارت)

فرکانس مدل Eagle دقیقا مشابه مشخصات رسمی انویدیا در نظر گرفته شده اما مدل Eagle OC با اورکلاک کارخانه‌ای عرضه می‌شود. کارت RTX 4070 Ti Eagle از خنک کننده WindForce و فناوری‌های مختص به آن مانند چرخش متفاوت‌ فن‌ها، فن‌های فعال سه بعدی، تیغه‌های منحصر بفرد و غیره استفاده می‌کند. همچنین در این خنک کننده شاهد یک محفظه بخار با لوله‌های ناقل حرارت هستیم.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت

طراحی این مدل نیز با باقی کارت گرافیک‌های گیگابایت که از خنک کننده مشابه استفاده می‌کنند تفاوت چندانی ندارد اما بخاطر رنگ خاکستری / طوسی به کار رفته و نقش‌هایی که روی بک پلیت استفاده شده به خوبی می‌توان مدل Eagle را از باقی نمونه‌ها متمایز کرد. هر چند که گرافیک RTX 4070 Ti می‌توانست از دو کانکتور برق 8 پین PCIe استفاده کند اما انویدیا در این نسل تصمیم گرفته تا خانواده جدید خود را با یک کانکتور برق واحد (16 پین یا 12VHPWR) در اختیار کاربران قرار دهد.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت

خوش بختانه امکاناتی مانند نورپردازی RGB Fusion نیز برای RTX 4070 Ti Eagle در نظر گرفته شده که لوگو کناری گیگابایت را نورپردازی می‌کند. البته که امکان شخصی سازی آن از طریق GIGABYTE CONTROL CENTER وجود دارد. به غیر از وجود براکت Anti Sag که از خم شدگی کارت جلوگیری کرده و حضور آن همراه با کارت نکته مثبتی به شمار می‌رود؛ باید به نکته‌ای ریز اما نسبتا مهم نیز اشاره کنیم که یک LED کوچک روی کانکتور برق 16 پین است. این کانکتور در صورت مشکل در تامین توان می‌تواند به کاربران کمک کند تا زودتر متوجه ایراد سیستم خود شوند.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti Eagle گیگابایت

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما