کارت گرافیک آنبورد Radeon 780M مرز امتیاز 3K را در TimeSpy شکست

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی فعال سخت افزاری Golden Pig Upgrade از کشور چین اطلاعات تازه‌ای از عملکرد کارت گرافیک آنبورد Radeon 780M RDNA 3 شرکت AMD در بنچمارک 3DMark TimeSpy منتشر کرده است.

کارت گرافیک آنبورد Radeon 780M مرز امتیاز 3K را در TimeSpy شکست

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،هرچقدر زمان بیشتر پیش می‌رود و اطلاعات بیشتری از کارت گرافیک آنبورد Radeon 780M – پردازشگر گرافیکی مجتمع RDNA 3 استفاده شده در APUهای سری Phoenix شرکت AMD – به دست می‌آیند، بیشتر متوجه می‌شویم که این کارت گرافیک قرار است به خاطر حافظه‌های سریع‌تر، بهبود عملکرد قابل توجهی داشته باشد. این مسئله چندان عجیب هم نیست؛ چرا که مشخصاً بزرگ‌ترین عامل محدودکننده و ایجادکننده گلوگاه برای گرافیک‌های مجتمع، حافظه سیستم است. APUهای جدید AMD به طور رسمی از حافظه‌های DDR5-5600 و LPDDR5x-7500 پشتیبانی می‌کنند، اما تا به این لحظه هیچ تستی از آن‌ها روی حافظه‌های LPDDR5 دیده نشده است.

همان طور که گفتیم، Golden Pig Upgrade نتایج عملکرد کارت گرافیک Radeon 780M در بنچمارک 3DMark TimeSpy را روی سایت چینی Bilibili منتشر کرده است. با فرض اینکه این اسکرین شات واقعی باشد و واقعاً نتیجه تست یک APU از سری Phoenix باشد، این اولین باری است که شاهد شکسته شدن رکورد امتیاز 3000 برای این پردازنده‌ها هستیم:

 

با امتیازِ بالای 3000، کارت گرافیک Radeon 780M بسیار نزدیک کارت گرافیک GTX 1650 Ti قرار می‌گیرد. اما فراموش نکنید که هنوز عملکرد این کارت گرافیک را روی حافظه‌های سریعِ LPDDR5X ندیده‌ایم؛ چرا که این حافظه‌ها عملکرد این پردازشگر گرافیکی را باز هم بهبود خواهند داد.

پردازشگر گرافیکی مجتمع Radeon 780M بیشینه فرکانس 2.7 یا 2.8 گیگاهرتزی دارد، بسته به اینکه در پردازنده Ryzen 9 7940HS استفاده شده باشد یا پردازنده Ryzen 7 7840HS. هر دو APU، پردازنده‌های 8 هسته‌ای با معماری Zen 4 هستند و گرافیک داخلی RDNA 3 دارند، اما فرکانس‌های آن‌ها کمی فرق می‌کند و برای پردازنده R9 به میزان 100 مگاهرتز بیشتر است.

پردازشگر گرافیکی Radeon 780M داخل خود 12 واحد CU دارد، درست به اندازه پردازشگر Radeon 680M که در APUهای Ryzen 6000 استفاده شده بود. اما به لطف معماری بهتر و حافظه‌های سریع‌تر، شاهد بهبود 23 درصدی عملکرد پردازشگر 780M نسبت به 680M هستیم.

شرکت AMD قرار بود از همین ماه عرضه لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های Ryzen 7000HS Phoenix را آغاز کند، اما هنوز خبری از عرضه این لپ تاپ‌ها به بازار نیست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت به دلیل رکود شدید و نبود تقاضا از ابتدای سال واحدهای تولیدی و توزیعی دچار…

اخبار سلامت

سینما در سینما