تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ احتمالا به هسته قدرتمند کورتکس X3 مجهز خواهد بود

اقتصاد ۱۰۰ -گزارشی امروز به تشریح مشخصات فنی نسل جدید سخت‌افزار اختصاصی سامسونگ پرداخته است.

تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ احتمالا به هسته قدرتمند کورتکس X3 مجهز خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام، سامسونگ امسال با حذف تراشه اگزینوس تصیم گرفت سری پرچمدار گلکسی اس ۲۳ را تنها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو روانه بازار کند. در این راستا، شایعاتی ادعا کرده بودند که غول فناوری کره جنوبی در حال توسعه نسل جدید تراشه اختصاصی خود با قدرت بیشتر است که با همکاری گوگل ساخته خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده،‌ امروز مشخصات و جزئیات فنی نسل جدید تراشه سامسونگ موسوم به اگزینوس ۲۳۰۰ فاش شده است. 

طبق این گزارش، تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ با شناسه مدل Qudara شناخته می‌شود و از چینش ۴+۴+۱ هسته‌ها بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، تراشه پرچمدار سامسونگ از یک هسته قدرتمند، چهار هسته میانی (پردازشی) و چهار هسته کم مصرف برخوردار خواهد بود. هسته قدرتمند اگزینوس ۲۳۰۰ قادر است به فرکانس حداکثری ۳٫۰۹ گیگاهرتزی دست پیدا کند. این تراشه همچنان بر پایه معماری اختصاصی AMD RDAN2 توسعه داده خواهد شد. 

شایان ذکر است جدا از هسته اصلی کورتکس X3، تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ با چهار هسته میانی کورتکس A715‌ با فرکانس ۲٫۶۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۲٫۱۰ گیگاهرتزی همراه خواهد بود. وظایف پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده پردازنده گرافیکی Xclipes 930 خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست آیا سامسونگ تراشه جدید خود را با نام اگزینوس ۲۳۰۰ روانه بازار خواهد کرد و یا با یک جهش نسلی نام اگزینوس ۲۴۰۰ را برای سخت‌افزار جدید این برند می‌کند. حتی برخی از شایعات اذعان داشته‌اند که غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با گذر از نسخه‌های ۲۳۰۰ و ۲۴۰۰ تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ را عرضه کند که به پردازشگر هوش مصنوعی جدیدی مجهز خواهد بود. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز