نمونه اولیه تراشه A17 Bionic در گیکبنچ 40 درصد سریعتر از A16 Bionic

اقتصاد ۱۰۰ -به تازگی اولین نتایج عملکرد یک پروتوتایپ از پردازشگر جدید A17 Bionic شرکت اپل در Geekbench 6 منتشر شده‌اند.

نمونه اولیه تراشه A17 Bionic در گیکبنچ 40 درصد سریعتر از A16 Bionic

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،صفحه یوتیوب Max Tech نتایج عملکرد پردازشگر A17 Bionic اپل را در تست تک‌هسته و چندهسته Geekbench 6 منتشر کرده و ادعا می‌کند که این تصاویر را از یک صفحه توییتر به نام Sugunan برداشت کرده است. اینطور که این یوتیوبر ادعا کرده، این تصویر واقعی است و شرکت اپل دارد تمام تلاش خودش را می‌کند تا عملکرد چیپ A17 را به بهترین حد ممکن برساند. البته یک خبر بد هم داریم و آن، این است که چیپ جدید A17 قرار است منحصر به گوشی‌های پرچمدار iPhone 15 Pro باشد و در مدل‌های معمولی و پلاس آیفون 15، خبری از آن نخواهد بود و این دو گوشی به یک نسخه بهبودیافته از چیپ A16 Bionic مجهز خواهند شد.

بسیار خوب، به سراغ اعداد و ارقام می‌رویم. پردازشگر A17 Bionic توانسته امتیازهای به ترتیب امتیازهای 3986 و 8841 را در تست‌های تک‌هسته و چندهسته کسب کند. با این حساب، عملکرد گوشی‌های iPhone 15 Pro در Geekbench در حد MacBook خواهد بود که در نگاه اول غیرمعقول به نظر می‌رسد. طبق این اعداد و در مقایسه با چیپ A16 Bionic، پروتوتایپ چیپ A17 Bionic در تست چندهسته 43 درصد و در تست تک‌هسته 59 درصد سریع‌تر است.

تا به این لحظه یک سری اطلاعات قطعی از پردازشگر A17 داریم؛ پردازنده اصلی (CPU) این چیپ 6 هسته‌ای بوده که دو هسته آن از نوع P و چهار هسته آن از نوع E هستند (معماری هیبریدی با هسته‌های پرمصرف و هسته‌های بهینه). متأسفانه از تعداد هسته‌های پردازشگر گرافیکی (GPU) این SoC اطلاعی نداریم. امیدواریم که در آینده و با گذر زمان، اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی A17 و نیز میزان مصرف انرژی و شارژدهی آن منتشر بشوند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما