هدست واقعیت ترکیبی اپل موضوعی مشاجره برانگیز میان تیم کوک با کارمندان

اقتصاد ۱۰۰ - هدست واقعیت AR/VR اپل که مدتی طولانی است انتظار عرضه آن می‌رود، موجب شده تا مدیر عامل و مدیر عملیات اپل در یک طرف و کارمندان تیم طراحی در طرف دیگر قرار گیرند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل موضوعی مشاجره برانگیز میان تیم کوک با کارمندان

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،تیم کوک مدیر عامل اپل با جف ویلیامز مدیر عملیاتی اپل در تلاش برای عرضه نسل اول هدست واقعیت ترکیبی در سال جاری، در مقابل تیم طراحی این شرکت قرار گرفته‌اند که نظری مخالف با این موضوع دارند.

زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل، ظاهرا دلیلی برای مشاجره قابل توجه میان کارمندان اپل شده است. تیم طراحی صنعتی این شرکت هشدار داده که دستگاه‌های این حوزه هنوز برای راه اندازی آماده نشده‌اند و نظرشان این است تا زمانی که عینک واقعیت افزوده اپل به بلوغ برسد، آن را به تعویق بیاندازند، چیزی که برآورد می‌شود حتی چند سال طول بکشد. از سوی دیگر تیم عملیات اپل می‌خواست نسخه اولیه این محصول را در قالب یک هدست شبیه به عینک اسکی، متمرکز بر واقعیت  مجازی عرضه کند که به کاربران امکان تماشای ویدیوهای سه بعدی، انجام تمرینات تعاملی یا برقراری تماس فیس تایم با آواتارهای مجازی را می‌دهد.

تیم کوک که پیش از مدیر عامل شدن به عنوان مدیر عملیات اپل خدمت می‌کرد، ظاهرا در کنار جف ویلیامز قرار گرفته و مخالفت‌های طراحان اپل را رد کرده و برای عرضه زود هنگام محصولی محدودتر پافشاری می‌کند. مهندسان سابق اپل که بر روی این دستگاه کار می‌کنند، در مصاحبه با فاینانشال تایمز این حالت را با نام «فشار عظیم برای عرضه» توصیف کرده‌اند.

پس از خروج جانی آیو مدیر طراحی اپل در سال ۲۰۱۹، تیم طراحی اپل  اکنون به طور مستقیم به ویلیامز گزارش می‌دهد. در حالی که طراحی در زمان استیو جابز، طراحی تحت کنترل او بود، حالا این پروژه‌ها تحت رهبری کوک کنترل می‌شود. یکی از مهندسان سابق اپل گفته که بهترین بخش کار در اپل ابداع راه حل‌های مهندسی برای برآورد کردن «نیازهای دیوانه کننده» تیم طراحی است، اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر این رویه تغییر کرده است.

طبق گزارش‌ها هدست اپل ۷ سال است که در حال توسعه فعال بوده است، یعنی دو برابر بیشتر از اولین نسل آیفون این شرکت و ظاهرا این دستگاه به طور مستقیم به میراث کوک گره خورده است، زیرا اولین پلتفرم محاسباتی جدید اپل به طور کامل تحت رهبری او توسعه یافته است.

این شرکت همچنان انتظار دارد که تنها حدود یک میلیون دستگاه از این هدست را در اولین سال عرضه خود با قیمت حدود ۳۰۰۰ دلار به فروش رساند. با این وجود به نظر می‌رسد اپل در حال آمده‌سازی  یک تلاش مضاعف برای بازاریابیاین محصول در اواخر سال جاری میلادی است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز