نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی اپل کمک شایانی به افراد با بیماری‌های بصری خواهد کرد

اقتصاد ۱۰۰ -مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، در آخرین اظهارات خود در مورد نسل‌های بعدی هدست هوشمند اپل گفته که این شرکت قصد دارد تا این محصول را به ابزاری برای کمک به افراد ناتوان جسمی بدل کند.

 نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی اپل کمک شایانی به افراد با بیماری‌های بصری خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،بر اساس اطلاعاتی که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ به اشتراک گذاشته، اپل در نسخه‌های آینده هدست واقعیت ترکیبی خود در حال توسعه قابلیتی است که می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری‌های چشمی کمک کند. به گفته این افشاگر، اپل یک تیم ویژه XDG دارد که نسل بعدی فن‌آوری نمایشگر، هوش مصنوعی و گزینه‌هایی را برای هدست‌های AR/VR آینده بررسی می‌کند که به افراد با مشکلات بصری کمک می‌کند.

در حالی که هیچ جزییاتی در مورد آنچه که اپل در حال توسعه برای هدست واقعیت ترکیبی آینده خود است در دسترس نیست، اما ما همیشه دیده‌ایم که اپل نگاه خاصی به ویژگی «Accessibility» در دستگاه‌های خود برای کمک به افراد کم توان یا ناتوان دارد. این شرکت قصد دارد دستگاه‌های خود را برای همه قابل استفاده کند و آیفون، آیپد و مک دارای طیف وسیعی از تنظیمات هستند که کمک بیشتری را برای مکشلات مختلف بصری، شنوایی و حرکتی ارایه می‌دهد.

شایعات حاکی از آن است که نسخه اول هدست AR/VR اپل دارای بیش از ۱۲ دوربین خواهد بود که تعدادی از آنها برای نقشه برداری از محیط اطراف کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این قابلیت می‌تواند به هدست امکان دهد تا اطلاعات بصری بیشتری را به افرادی که نابینا هستند یا سایر مشکلات بینایی را دارند، ارسال کند و به طور بالقوه می‌تواند جهت‌های صوتی را برای کسانی که بینایی ندارند ارایه دهد.

ممکن است عملکردهای هدفمندی برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند AMD وجود داشته باشد که باعث ایجاد نقاط کور در بینایی می‌شود. برای مثال عینک Oculenz AR Wear به عنوان توانایی استفاده از لنزهای شناور برای تغییر ویدیوهای جریانی در زمان واقعی برای انتقال اجسام به منطقه‌ای که افراد مبتلا به AMD می‌توانند ببینند، توصیف شده است.

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است امسال عرضه شود و با اینکه طبق خبر امروز قرار است در هدست‌های بعدی اپل شاهد ویژگی‌های کمکی برای افراد ناتوان باشیم، اما همچنان این احتمال می‌رود که اپل قابلیت‌هایی را هرچند محدود برای افراد با مشکلات جسمی در این هدست بگنجاند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما