ایلان ماسک آرمان شهر اختصاصی خود را در تگزاس می‌سازد

اقتصاد ۱۰۰ - ایلان ماسک هزاران جریب زمین در حدود 35 مایلی شهر آستین ایالت تگزاس خریداری کرده است و قصد دارد شهر اختصاصی خود به نام اسنیل‌بروک (Snailbrook) را در آنجا برای کار و زندگی کارمندان بسازد.

ایلان ماسک آرمان شهر اختصاصی خود را در تگزاس می‌سازد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که ماسک این شهر را نوعی آرمان‌شهر در امتداد رودخانه‌ کلرادو تگزاس توصیف کرده است. با ایجاد شهری اختصاصی، ایلان ماسک می‌تواند برخی از مقررات را خودش تنظیم کند و برنامه‌های خود را سریعتر عملی کند. سال گذشته، در جلسه‌ای با حضور تمامی کارکنان، استیو دیویس، رئیس برند بورینگ کمپانی، در مورد برگزاری انتخابات برای شهردار شهر ایلان ماسک صحبت کرد.

انتظار می‌رود که شهرک ایلان ماسک در مجاورت تأسیسات متعلق‌به بورینگ کمپانی و اسپیس ایکس که هم‌اکنون در حال احداث هستند، ساخته شود. در حال حاضر، این منطقه شامل تعدادی خانه‌ مدولار و تابلوهایی است که روی ستون‌ها آویزان شده‌اند و روی آن‌ها نوشته شده است: به اسنیل‌بروک خوش آمدید.

طبق گزارش‌ها، ماسک می‌خواهد خانه‌های اجاره‌ای را با قیمتی بسیار کمتر نسبت به بازار در اختیار کارگران قرار دهد. ظاهراً در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی، قیمت اجاره‌ خانه‌ دو یا سه خوابه 800 دلار اعلام شده است. در حالی که همین خانه در بستراپ تگزاس در نزدیکی شهرک ایلان ماسک، ماهانه 2200 دلار قیمت دارد. جالب است بدانید که ایلان ماسک برنامه‌هایی برای احداث سازمانی مشابه آموزش‌و‌پرورش در شهرک خود دارد.

قانون تگزاس هر منطقه را ملزم می‌کند که حداقل 201 ساکن داشته باشد تا بتواند بخشی از این ایالت شود. اسنادی که وال‌استریت ژورنال در دست دارد، نشان می‌دهند که ایلان ماسک به دنبال احداث 110 خانه‌ دیگر در منطقه‌ای است که اسنیل بروک در آن قرار دارد.

در طول سه سال گذشته، نهادهای مرتبط با ماسک حداقل 3500 هکتار در منطقه عمومی شهر آستین خریداری کرده‌اند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که ماسک تا 6000 هکتار زمین در این منطقه دارد.

شهر اختصاصی ایلان ماسک

ماسک برای اولین بار دو سال پیش کالیفرنیا را ترک کرد و آن را «سرزمین نظارت بیش از حد، قوانین بیش از حد و مالیات بیش از حد» نامید و بعد آن به تگزاس نقل مکان کرد. با این حال، ماه گذشته تسلا اعلام کرد که قصد دارد حضور خود در کالیفرنیا را گسترش دهد و دفتر مرکزی مهندسی خود را به این ایالت منتقل کند.

گفتنی است که اگر ماسک شهر خود را بسازد، تنها میلیاردر تگزاسی نخواهد بود که صاحب یک شهر می‌شود. در سال 2021، مارک کوبان، مالک دالاس ماوریکس، کل شهر موستانگ تگزاس را به مبلغی نامشخص خریداری کرد.

این شهر از سال 2017 با قیمت اولیه 4 میلیون دلار برای فروش گذاشته شده بود. قیمت این شهر در نهایت به 2 میلیون دلار کاهش یافت، اما خریداری پیدا نکرد. موستانگ در جنوب دالاس در شهرستان ناوارو واقع شده است. با این حال، این شهر 77 هکتار است و حتی نزدیک به آنچه که ماسک در ذهن دارد، نیست.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما