ایلان ماسک خبر بدی برای طرفداران سایبرتراک دارد

اقتصاد ۱۰۰ -تسلا سایبرتراک احتمالاً پرطرفدارترین محصول این شرکت است. این پیکاپ افسانه‌ای به دلیل طراحی بسیار غیرمعمول و در عین‌ حال آینده‌نگرانه که از سفینه فضایی الهام گرفته شده‌است.

ایلان ماسک خبر بدی برای طرفداران سایبرتراک دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،توجهات زیادی را هنگام معرفی به خود جلب کرد. این محصول چندین سال پیش معرفی شد؛ اما هنوز هم راهی طولانی در پیش دارد تا دردسترس مشتریان قرار گیرد. 

در سال 2019، برنامه این بود که پیکاپ منحصربه‌فرد تسلا با قیمت 39900 دلار عرضه شود. این محصول بسیار امیدوارکننده بود؛ اما ظاهراً مدل نهایی آن با نمونه‌ی شناخته‌شده متفاوت خواهد بود. در همین رابطه، ایلان ماسک روز گذشته اخباری را ارائه کرد که ممکن است طرفداران سایبرتراک را ناراحت کند.

در جریان نشست سهامداران تسلا در اوایل این ماه، ایلان ماسک اعلام کرد که مشکلات اقتصادی شرکت بر برنامه‌های آنها برای راه‌اندازی سایبرتراک نیز تأثیر گذاشته‌است. علاوه‌براین، او تأیید کرد که قیمت این محصول با وعده‌های اولیه متقاوت خواهد بود. البته این تغییر قیمت چندان تعجب‌برانگیز نیست، زیرا رقم اعلام‌شده برای بدست‌آورن چنین محصولی در حال حاضر منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

همانطور که می‌دانید، وضعیت اقتصادی در سال 2023 با سال 2019 بسیار متفاوت است. ما در این بازه زمانی بیماری همه‌گیر، جنگ و بحرانی بزرگ در صنعت قطعه‌سازی را تجربه کردیم. همچنین نمی‌توان محدودیت‌های تسلا پس از درگیری ایلان ماسک با توییتر را نادیده گرفت. به گفته ایلان ماسک، خیلی چیزها از سال 2019 تغییر کرده‌است. به همین دلیل مشخصات و قیمت‌گذاری محصول مذکور متفاوت خواهد بود.

ماسک می‌گوید: من از اینکه خبر بدی را اعلام کنم، متنفرم. اما هیچ راهی برای پیش‌بینی چیزی که در این سال‌ها اتفاق افتاد، وجود نداشت. تورم در اقتصاد جهانی و مسائل مختلف شرایط فروش بسیاری از محصولات را نسبت به سال 2019 تغییر می‌دهد. ما کنجکاو هستیم که ببینیم محصول نهایی چقدر با کانسپت 2019 متفاوت خواهد بود.

ماسک جز چند اظهار نظر کلی، جزییات بیشتری نیز درباره عرضه این پیکاپ ارائه کرد. با وجود اخبار منفی، او سعی کرد که فضایی تبلیغاتی حول این وسیله نقلیه ایجاد کند. به گفته او، این پیکاپ محصولی شگفت‌انگیز خواهد بود.

این پیکاپ یک کامیون سبک با باتری الکتریکی است که از نظر تئوری قادر است از 0 تا 100 کیلومتربرساعت را در کمتر از 3 ثانیه بپیماید. این رکود چشمگیر به‌نظر می‌رسد! این محصول به دلیل طراحی زاویه‌دار و آینده‌نگرانه‌اش مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. با این حال، پس از چندین سال، ما هنوز نمی‌دانیم که این وسیله نقلیه چه زمانی برای جاده آماده می شود.

سایبرتراک می‌تواند کلید پیروزی ایلان ماسک باشد

اسکلت بیرونی تسلا سایبرتراک از جنس فولاد ضدزنگ و بدنه ضدگلوله است. علاوه‌بر‌این، این محصول با برخی از پیشرفت‌های فناوری تسلا همراه خواهد بود. به عنوان مثال، سایبرتراک از فناوری رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند و سایر وظایف را نیز به‌طور خودکار انجام می‌دهد. این خودرو دارای موتور الکتریکی است و با یک بار شارژ می‌تواند تا 500 مایل را طی کند. این محصول می‌تواند انقلابی در بخش پیکاپ‌ها باشد. اما در‌حال‌حاضر، مشخص نیست که شاهد تمام مشخصات 2019 در محصول نهایی خواهیم بود یا خیر.

تسلا پس از معامله ایلان ماسک با توییتر و مشکلات حول آن، با مشکلاتی روبرو شد. این برند مقداری از ارزش بازار را از دست داد، اما به سرعت زیان را جبران کرد. اگرچه بسیاری انتظار داشتند که این شرکت ضرر زیادی را متحمل شود، اما نتایج خلاف آن را ثابت می کند. درحال‌حاضر از هر 100 دلار درآمد تسلا، 26 دلار آن سود است. این رقم بزرگترین حاشیه سود ناخالص از زمانی که این شرکت فروش سالانه بیش از 50000 خودرو را در سال 2015 آغاز کرده‌است، محسوب می‌شود.

تسلا همچنین بالاترین حاشیه سود را در بین 10 خودروساز بزرگ کسب می‌کند. سرمایه‌گذاری بیشتر برای بهبود خودرو، مزیت رقابتی را در بازار برای این برند به همراه می‌آورد. شایان ذکر است که اخیراً این شرکت برای افرادی که خودروهای تسلا را در ایالات متحده خریداری می‌کنند، تخفیف‌های زیادی در نظر گرفته‌است. این اقدام نتایج بسیار مثبتی را برای برند به ارمغان آورد و موجب افزایش تقاضا شد. حالا ما منتظر هستیم که ببینیم آیا سایبرتراک در سال 2023 روانه بازار خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز