اپل قصد «بررسی مجدد» توسعه هوش مصنوعی خود را دارد

اقتصاد ۱۰۰ - علاقه رو به افزایش به هوش مصنوعی که بسیار از ChatGPT تاثیرپذیر شده است، موجب شده تا خیلی از شرکت‌های بزرگ حوزه فن‌آوری به فکر متحول شدن در این زمینه بیافتند.

اپل قصد «بررسی مجدد» توسعه هوش مصنوعی خود را دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ، زنجیره تامین تایوانی دیجی تایمز، اپل در حال برنامه‌ریزی برای «بررسی مجدد»  توسعه هوش مصنوعی خود است.

این گزارش نشان می‌دهد که علاقه روز افزون به هوش مصنوعی مولد که توسط ChatGPT کاتالیز می‌شود، انگیزه‌ای برای ارزیابی مجدد نحوه توسعه این فن‌آوری در شرکت‌های بزرگی مانند اپل، متا و آمازون است. ظاهرا این شرکت‌ها در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که مایکروسافت پیشتازی خود را در هوش مصنوعی حفظ نمی‌کند. گفته می شود که به طور ویژه اپل و تسلا در حال تجدید نظر در رویکرد خود نسبت به هوش مصنوعی هستند.

منابع زنجیره تامین ادعا می‌کنند که این روند قرار است به توسعه نسل بعدی پردازنده‌های بهینه‌سازی شده برای عملیات هوش مصنوعی دامن بزند. اپل در حال حاضر به لطف موتور عصبی تراشه‌های سیلیکونی اختصاصی خود در این زمینه از نظر پردازش محلی برتری قابل توجهی دارد، اما این شرکت هنوز نرم افزار هوش مصنوعی را توسعه نداده است تا به طور کامل از آن برای تولید محتوا و بینش عمیق‌تر در مورد هوش مصنوعی موج جدید استفاده کند.

تا به حال به نظر می‌رسد اپل بیشتر از رقابت برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی مولد دور مانده است. در حالی که این شرکت اخیرا اجلاس سالانه هوش مصنوعی خود را برای کارمندان برگزار کرده است، طبق گزارش‌ها جلسات بعدی اجلاس مذکور، به جای فن‌آوری‌های هوش مصنوعی مولد اپل، بر جنبه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، حریم خصوصی و بینایی رایانه متمرکز بوده است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما