سخت‌افزار ناتینگ فون ۲ توسط یکی از مدیران کوالکام تایید شد

اقتصاد ۱۰۰ - الکس کاتوزیان ادعا کرد نسل جدید ناتینگ فون با تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک عرضه خواهد شد.

سخت‌افزار ناتینگ فون ۲ توسط یکی از مدیران کوالکام تایید شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،ناتینگ فون ۱ سال گذشته میلادی به عنوان یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند بازار معرفی و عرضه شد که توانست توجه طیف گسترده‌ای از کاربران را به خود جلب کند. البته با وجود موفقیت‌های این گوشی در بازار،‌ برخی از کاربران از تراشه به کار رفته در ناتینگ فون ۱ یعنی اسنپدراگون 778G پلاس ناامید شده بودند و توقع داشتند که اولین گوشی برند ناتینگ با سخت‌افزار قوی‌تری روانه بازار شود. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد نسل جدید این گوشی موسوم به ناتینگ فون ۲ قرار است با تراشه قدرتمندی از برند کوالکام معرفی شود. 

در طی رویداد کنگره جهانی موبایل (MWC) سال ۲۰۲۳، ناتینگ تایید کرد که گوشی ناتینگ فون ۲ از تراشه سری اسنپدراگون ۸ بهره خواهد برد ولی مدل دقیق آن مشخص نشد. حالا اما یکی از مدیران ارشد کوالکام به نام الکس کاتوزیان تصادفا سخت‌افزار موجود در ناتینگ فون ۲ را فاش ساخته است. این مقام ارشد شرکت کوالکام در یک پست که در شبکه LinkedIn به اشتراک گذاشته شده است اعلام کرد ناتینگ فون ۲ به تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک مجهز خواهد بود. 

شایان ذکر است پست آقای کاتوزیان پس از انتشار به سرعت ادیت شد و نام تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک از آن حذف شد ولی وبسایت 91Mobiles موفق شد تا اسکرین‌شاتی را از این خبر ثبت کند. برای یادآوری، تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک در سال ۲۰۲۲ و به عنوان تراشه میان‌نسلی پرچمدار کوالکام معرفی شد. این تراشه که بر پایه فرآیند ۴ نانومتری توسعه داده شده است از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. به علاوه، هسته اصلی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک هسته کورتکس X2 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز است. 

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک جدیدترین تراشه برند کوالکام نیست ولی همچنان یکی از قوی‌ترین تراشه‌های بازار به حساب می‌آید. شایعات قبلی اذعان داشته‌اند که ناتینگ فون ۲ با کانفیگ حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این گوشی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز باشد. برخلاف ناتینگ فون ۱، گوشی جدید برند ناتینگ برای بازار آمریکای شمالی نیز عرضه خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما