Dell لپ تاپ های جدید XPS 15 و 17 به همراه دسکتاپ XPS را معرفی کرد

اقتصاد ۱۰۰ - آخرین به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری XPS شرکت Dell حداقل بر روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد.

Dell لپ تاپ های جدید XPS 15 و 17 به همراه دسکتاپ XPS را معرفی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،اما همه‌ی پیکربندی‌ها در زمان راه‌اندازی در دسترس نخواهند بود و از سوی قیمت‌های اعلام شده نیز چشمگیر هستند. با این حال، جدیدترین لپ تاپ های XPS 15 و 17 و دسکتاپ‌های سری XPS شرکت Dell با تمرکز بر بهره‌وری طراحی شده‌اند و برخی از مشخصات قدرتمند مانند پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا RTX 40 را همراه خود خواهند داشت.​

کنگره جهانی موبایل MWC 2023 مملو از اعلامیه‌های تولیدکنندگان بزرگ گوشی مانند سامسونگ، شیائومی، ریلمی، اوپو، نوکیا، موتورولا و همچنین زیرشاخه‌ی آنر بود. حتی اشتیاق دوباره برای زیرساخت شبکه 5G وجود دارد که باعث شده شرکت‌های غیر مخابراتی مانند اینتل، کوالکام و AMD نیز راه‌کارهای خود را بر اساس استانداردهای باز تعریف‌شده توسط نرم‌افزار به نمایش بگذارند.

در این بین همچنین فرصتی برای شرکت‌هایی مانند Dell پیش آمد تا لپ‌تاپ‌های به روزرسانی شده و دسکتاپ‌های از پیش ساخته‌شده‌ی خود را با هدف قرار دادن کاربران حرفه‌ای‌ و کسب‌وکارها معرفی کند. مهم‌تر از همه، Dell قطعات داخلی محبوب‌ترین سخت‌افزار XPS خود از جمله لپ تاپ های XPS 15 و 17 و همچنین دسکتاپ XPS را ارتقا داده است.

Dell لپ تاپ جدید XPS 15 17

لپ‌تاپ‌های جدید از نظر طراحی زیبایی‌شناسی مشابهی با مدل‌های قبلی خود در سال گذشته دارند. از یک طرف، این شرکت طراحی نازک و سبک را به جایی رساند که قابلیت حمل و کیفیت ساخت آن قابل مقایسه یا حتی بهتر از مک بوک‌ها باشد. اما از سوی دیگر، شکایاتی در مورد مسائل حرارتی از سوی کاربرانی وجود دارد که از دستگاه‌هایی که قیمت آن‌ها تقریباً 1000 دلار است، انتظار بهتری داشتند.

خوشبختانه، لپ‌تاپ‌های Dell XPS 15 و XPS 17 امسال با پردازنده‌های موبایل نسل سیزدهم اینتل Raptor Lake و پردازنده‌های گرافیکی موبایل انویدیا RTX 4000 یا اینتل Arc ظاهراً کم‌مصرف‌تر هستند. هر دو دستگاه را می‌توان با پردازنده‌های Raptor Lake-H Core i5، i7، i9 و همراه با 64 گیگابایت رم DDR5-4800 و حداکثر گرافیک RTX 4070 (یا Arc A370M) برای مدل 15 اینچی یا حداکثر RTX 4080 برای برادر بزرگتر 17 اینچی پیکربندی کرد.

Dell لپ تاپ جدید XPS 15 17

 

دسکتاپ جدید XPS را می‌توان با پردازنده Core i9-13900K اینتل، حداکثر 64 گیگابایت رم DDR5 و تا کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 پیکربندی کرد، اگرچه به زودی گزینه‌ای دیگر برای انتخاب یک پردازنده معادل از AMD خواهیم داشت. ضمن اینکه، قابلیت ارتقا و حتی خنک کننده مایع را نیز در این دسکتاپ خواهید داشت.

هر سه دستگاه دارای ویندوز 11 از پیش نصب شده هستند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که همه پیکربندی‌های سخت افزاری در هنگام راه اندازی در دسترس نخواهد بود. Dell در حال برنامه‌ریزی برای بهبود دسترسی در طول فصل بهار امسال است. در زیر خلاصه‌ای از مشخصات سری XPS 2023 این شرکت به همراه قیمت‌های پایه ارائه شده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما