مایکروسافت بازی‌های ایکس باکس را به GeForce Now انویدیا می‌آورد

اقتصاد ۱۰۰ - سونی نگران به‌انحصار درآوردن بازی‌های کال آف دیوتی است. حالا مایکروسافت با قرارداد همکاری که با انویدیا و نینتندو بسته، به جنگ سونی رفته است.

مایکروسافت بازی‌های ایکس باکس را به GeForce Now انویدیا می‌آورد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، مایکروسافت به‌سختی تلاش می‌کند تا رقیب بزرگ خودش در دنیای بازی‌های کامپیوتری، شرکت سونی را شکست دهد. این شرکت چندی پیش کمپانی اکتیویژن بلیزارد که صاحب مجموعه بازی‌های محبوب کال آف دیوتی است را خریداری کرد. همین نگرانی‌هایی را برای سونی به‌وجود آورد که مبادا مایکروسافت بخواهد بازی‌های Call of Duty را به‌انحصار دستگاه‌های خودش در بیاورد. به‌همین خاطر هم از این شرکت شکایتی را انجام داد.

مایکروسافت برای مقابله با سونی، یار جمع می‌کند

حالا به‌نظر می‌رسد که غول آمریکایی، شرکای خودش را پیدا کرده است تا از خودش در برابر سونی دفاع کند و بگوید که هیچ انحصاری در کار نیست. در همین راستا ظاهراً دو کمپانی مایکروسافت و انویدیا در روز سه‌شنبه قرارداد همکاری را امضا کرده‌اند که به سازنده ایکس‌باکس اجازه می‌دهد، بازی‌های کامپیوتری را به سرویس بازی ابری GeForce Now انویدیا ببرد. یکی از آن‌ها هم مجموعه بازی‌های محبوب کال آف دیوتی هستند.

در اخباری که منتشر شده، آماده است که این دو با قرارداد همکاری ۱۰ ساله، به این تفاهم دست پیدا کرده‌اند که به کاربران اجازه دهند عناوین کامپیوتری ایکس باکس را از طریق GeForce Now و روی کامپیوترهای ویندوزی، مک، کروم بوک‌ها، گوشی‌های هوشمند و دیگر گجت‌های هوشمند دیجیتالی اجرا کنند. انویدیا می‌گوید که این سرویس استریم بازی اکنون بیش از ۲۵ میلیون کاربر از بیش از ۱۰۰ کشور جهان دارد.

همکاری مایکروسافت و انویدیا

شرکت‌های انویدیا و مایکروسافت هیچ اشاره‌ای به عناوینی که قرار است بخشی از این همکاری باشد نکرده‌اند، اما می‌توانیم شاهد حضور بازی‌های محبوبی مثل Halo Infinite ،Forza Horizon 5 یا Microsoft Flight Simulator در پلتفرم جیفورس نو باشیم. و از آنجا که شرکت بازی‌سازی Bethesda نیز از ۳ سال پیش در مالکیت مایکروسافت قرار دارد، در نتیجه بازی‌های ساخت این استودیو را نیز می‌توانید در GeForce Now اجرا کنید.

اما جالب اینجاست که این خبر درست در روزی اعلام شد که مایکروسافت یک قرارداد ۱۰ ساله را هم با نینتندو بسته تا کاربران این برند نیز بتوانند از مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی یا ندای وظیفه بهره‌مند شوند.

ماه ژانویه، انویدیا نیز یکی از شرکت‌هایی بود که همراه با سونی نسبت به خرید بلیزارد توسط مایکروسافت ابراز نگرانی کرده بود. انویدیا GeForce Now، رقیبی برای سرویس بازی‌های ابری Cloud Gaming مایکروسافت است. مایکروسافت در سرویس ابری خودش امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس و کامپیوتر را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند با هر دستگاهی که دارند، از جمله گوشی هوشمند خود، از آن بهره‌مند شوند. حالا قرارداد همکاری ۱۰ ساله بین مایکروسافت و انویدیا و نینتندو، می‌تواند حداقل خیال این دو شرکت را بابت انحصاری نشدن بازی Cal of Duty راحت کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز