کنسول PS5 Pro سونی با یک خنک‌کننده مایع در راه است + تاریخ عرضه

اقتصاد ۱۰۰ - بر اساس اطلاعات یک منبع داخلی سونی قصد دارد ظرف چند ماه آینده از کنسول PS5 Pro رونمایی کرده و آن را روانه بازار کند. این اتفاق دو سال و نیم پس از عرضه پلی استیشن 5 به بازار رخ می‌دهد!

کنسول PS5 Pro سونی با یک خنک‌کننده مایع در راه است + تاریخ عرضه

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، با وجود این که از عرضه کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ کمی بیش از دو سال می‌گذرد، اما به ادعای یکی از منابع آگاه، سونی در صدد رونمایی از مدل جدیدی از این کنسول موسوم به PS5 Pro با طراحی جدید است. این منبع ادعا کرده که سونی رسما این خبر را در چند ماه هفته آینده اعلام خواهد کرد.

آوریل 2023؛ زمان احتمالی رونمایی کنسول PS5 Pro

جدیدترین ادعاها پیرامون مدل بعدی کنسول‌های خانگی سونی توسط یک کاربر هندی در توییتر تحت نام Abhishek Yadav و به نقل از وبسایت فرانسوی Phonandroid مطرح شده است.

بر اساس ادعاهای این منبع، سونی به دنبال عرضه یک مدل جدید از کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ خود است و قصد دارد آن را در ماه آوریل ۲۰۲۳، یعنی حدودا ۲.۵ ماه پس از عرضه پلی استیشن ۵ به بازار رونمایی کند.

به گزارش این منبع، کنسول مورد بحث احتمالا مدلی قدرتمندتر از پلی استیشن 5 (PS5 Pro) خواهد بود و نه نمونه‌ای باریک‌تر از آن (PS5 Slim) که از مدت‌ها پیش شایعاتی در خصوص آن شنیده می‌شود. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که پردازنده‌ای جدید از AMD در این کنسول به کار رود. البته هنوز برای اظهار نظر در این خصوص زود است و باید منتظر انتشار اطلاعات تکمیلی بود.

کنسول PS5 Pro

سیستم خنک‌کننده مایع در پلی استیشن ۵ پرو

بر اساس اطلاعات موجود، کنسول جدید سونی علاوه بر قدرت بالاتر سخت افزاری از سیستم خنک‌کننده جدیدی هم برای تقویت سیستم تهویه دستگاه استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر سیستم خنک‌کننده پلی استیشن 5 بر پایه یک فن و فلز مایع استوار است و اخیرا نیز نشت کردن این فلز مایع در شرایط عمودی قرار دادن کنسول باعث ایجاد حواشی زیادی برای سونی شده است. بر اساس شایعات، سونی در کنسول PS5 Pro از سیستم خنک‌کننده مایع که با نام خنک‌کننده با آب هم شناخته می‌شود، بهره خواهد برد.

این تکنولوژی خنک‌کننده اکنون در بسیاری کامپیوترها و دستگاه‌های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته و دفع حرارت دستگاه را به‌طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند و پلی استیشن ۵ پرو واقعا از تراشه قدرتمندتری استفاده کند، سیستم خنک‌کننده مایع می‌تواند خیال سونی را از بابت داغ نکردن و عملکرد بهینه دستگاه در همه شرایط راحت کند.

زمان عرضه و قیمت احتمالی پلی استیشن ۵ پرو

با این که هنوز مطلقا هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در خصوص مدل بعدی نسل نهم کنسول‌های خانگی سونی در اختیارمان نیست، اما می‌توان حدس زد که اگر چنین اتفاقی صحت داشته باشد، سونی پیش از عرضه آن به بازار، تمامی موجودی PS5 خود را به فروش خواهد رساند.

پلی استیشن 5

این کمپانی ژاپنی مدتی پیش به‌طور رسمی اعلام کرد که بحران نیمه‌رساناها را پشت سر گذاشته و اکنون می‌توان بسیار ساده‌تر از قبل کنسول پلی استیشن 5 را از بازار تهیه کرد. با این حال مشخص نیست که آیا این شرایط برای مدل احتمالی Pro هم صدق خواهد کرد یا خیر!

همین کمبود احتمالی و پاسخگو نبودن تولید این کنسول در برابر نیاز در کنار استفاده از سخت‌افزار قدرتمندتر احتمالا باعث خواهد شد که قیمت کنسول PS5 Pro بسیار بالاتر از مدل استاندارد این کنسول باشد. این مساله نیز امر مهمی برای سونی است؛ چرا که از آن سمت، مایکروسافت همچنان کنسول ایکس باکس سری اس را با قیمت بسیار پایین‌تری در سبد محصولاتش دارد که از لحاظ لرزش خرید، گزینه بسیار بهتری به شمار می‌رود.

البته بار دیگر تاکید می‌کنیم که آن‌چه در این متن ارائه شده، صرفا حدس و گمان‌هایی‌ست که بر اساس شایعات غیررسمی زده شده‌اند. در صورتی که سونی قصد داشته باشد مدل‌های پرو یا اسلیم کنسول جدیدش را رونمایی کند، این کار را در رویدادی اختصاصی مانند State of Play انجام خواهد داد. در حال حاضر این کمپانی ژاپنی هیچ برنامه‌ای برای برگزاری این رویداد در آینده نزدیک ندارد. بنابراین شاید عرضه کنسول PS5 Pro هم به این زودی اتفاق نیفتد!

کنسول PS5 Pro

در هر صورت، باید منتظر ماند و با دنبال کردن اخبار در جریان آخرین تصمیمات سونی برای نسل بعدی کنسول‌های خانگی پلی استیشن قرار گرفت.

نظر شما در خصوص عرضه کنسول PS5 Pro پس از تنها دو سال چیست؟ به نظر شما این اتفاق ممکن است یا عرضه مدل پرو در مقطع کنونی را غیرممکن می‌دانید؟

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما