نسخه نهایی بازی Atomic Heart از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - بازی «قلب اتمی» (Atomic Heart) که پیش از عرضه به تاثیر قابلیت «رهگیری پرتو نور» (Ray Tracing) روی عملکرد گرافیکی بازی تاکید داشت.

نسخه نهایی بازی Atomic Heart از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،امروز، طرفداران ژانر شوتر اول شخص فرصت تجربه بازی مورد انتظار Atomic Heart را پیدا می‌کنند. استودیو Mundfish قبلا اعلام کرده بود نسخه‌های کنسولی این بازی از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کند. بسیاری از گیمرها معتقد بودند که طبق وعده‌های این استودیو، نسخه PC بازی Atomic Heart به طور ویژه از قابلیت Ray Tracing بهره می‌برد.

خبرگزاری wccftech در طی زمان توسعه بازی Atomic Heart، پنج مرتبه با «روبرت باگراتونی»، کارگردان ارشد بازی مصاحبه کرده است. او در مصاحبه اول خود با خبرگزاری wccftech اعلام کرد اجرای قابلیت Ray Tracing در بازی Atomic Heart آن‌چنان دشوار نبوده است. او تاکید کرد این قابلیت آینده کارت‌های گرافیکی را تضمین می‌کند:

پیاده‌سازی قابلیت «رهگیری پرتو نور» در زمان واقعی به نظر می‌رسید کار بسیار دشواری باشد. اما در اصل این‌گونه نبود. وقتی ما متوجه شدیم که شاخه خاصی از موتور Unreal با پشتیبانی از قابلیت Ray Tracing وجود دارد، هیجان‌زده شدیم که ببینیم چگونه کارکرد گرافیکی بازی Atomic Heart را بهبود می‌بخشد. شرکت «انویدیا» ابزارهای کمکی برای ارتقای گرافیکی بازی Atomic Heart را به ما سپردند. آن‌ها آنجا بودند که در صورت نیاز به تیم ما کمک کنند. این قابلیت روی سخت افزار و یک API جدید به طرز باورنکردنی اجرا شد. نتایج نهایی تاثیر این قابلیت روی بازی Atomic Heart برای ما شگفت‌انگیز بود.

او در آن مصاحبه تاکید کرد گیمرها نباید به روند بی‌نقص اجرایی قابلیت Ray Tracing روی تمامی بازی‌های رایانه‌ای باور داشته باشند. او گفت تیم Mundifsh همکاری نزدیکی برای بهبود مشکلات گرافیکی این بازی با شرکت Nividia آغاز می‌کند. او تایید کرد بازی Atomic Heart همچنین از ویژگی NVIDIA DLSS پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت Ray Tracing در بازی Atomic Heart

«باگراتونی» در مصاحبه دوم خود با خبرگزاری wccftech دوباره تاکید کرد قابلیت‌های «رهگیری پرتو نور» و بازتاب سایه‌ها در بازی Atomic Heart باقی می‌مانند. او در آن مصاحبه بیان کرد:

ما از نزدیک با NVIDIA کار می‌کنیم تا زیباترین دنیای بازی را که دیده اید، بسازیم. راه‌حل‌هایی که قبلاً به شما نشان داده‌ایم، بازتاب‌ها و سایه‌های ردیابی پرتو هستند. در حال حاضر ما در مشغول کار روی اجرای DLSS و سایر ویژگی هایی هستیم که اخیراً به دلیل RTX و DX12 امکان پذیر شده است.

«باگراتونی» یک سال پیش دوباره با خبرگزاری wccftech مصاحبه کرد و اعلام داشت این بازی حتی از قابلیت RTX Global Illumination (RTXGI) پشتیبانی خواهد کرد. اما او در مصاحبه چهارم خود با این خبرگزاری، مقداری از هیاهوی توسعه این عنوان را کاهش داد و بیان کرد قابلیت RTXGI در زمان عرضه در دسترس قرار نخواهد گرفت.

اکنون پس از گذشت چهار سال، متوجه می‌شویم که استودیو Mundfish پای وعده‌های خود نمانده و قابلیت Ray Tracing را در نسخه نهایی بازی Atomic Heart حذف کرده است. بسیاری از منتقدان عملکرد گرافیکی بازی Atomic Heart روی PC را بدون مشکل می‌دانند. آن‌ها علت خروج این قابلیت از بازی Atomic Heart را آسیب‌پذیر بودن پردازنده‌های گرافیکی RTX40 قلمداد می‌کنند.

بازی Atomic Heart در حال حاضر برای پلتفرم‌های «پلی استیشن 4» (PlayStation 4)، «پلی استیشن 5» (PlayStation 5)، «ایکس باکس وان» (Xbox One)، «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و رایانه شخصی (PC) قابل دسترس است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما