این تصاویر مفهومی نشان می‌دهند که آپدیت iOS 17 اپل می‌تواند چه شکلی باشد

اقتصاد ۱۰۰ - یک طراح، تصاویر مفهومی آپدیت iOS 17 را منتشر کرده و مدعی شده که نسخه بعدی سیستم عامل آیفون‌های اپل می‌تواند این شکلی باشد.

این تصاویر مفهومی نشان می‌دهند که آپدیت iOS 17 اپل می‌تواند چه شکلی باشد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، آپدیت آی او اس ۱۶ اپل در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. این بروزرسانی، تغییرات ظاهری زیادی را به رابط کاربری آیفون‌ها آورد و نوع تعامل با گوشی به‌خصوص صفحه قفل را تغییر داد. تمرکز اصلی اپل در این بروزرسانی عمدتاً روی شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی رابط کاربری بود. iOS 16 امکاناتی نظیر شخصی‌سازی صفحه قفل، ویجت‌های جدید و توانایی ویرایش یا بازگردانی پیام‌های ارسالی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

همه این‌ها باعث شده بسیاری از کاربران به این فکر کنند که اپل در آپدیت بعدی سیستم عامل خودش که احتمالاً آی او اس ۱۷ نام دارد، چه تغییراتی را به‌وجود خواهد آورد.

باید چه انتظاری از آپدیت iOS 17 اپل داشت؟

یک طراح و خلاق به‌نام Parker Ortolani، عکس‌های مفهومی و رندرهایی از آپدیت iOS 17 را منتشر کرده و تصور می‌کند که بروزرسانی بزرگ بعدی آیفون‌های اپل این‌شکلی خواهد بود.

ادامه راه شخصی‌سازی‌ها

این طراح معتقد است که اپل همچنان به اضافه کردن گزینه‌های جدید برای شخصی‌سازی گوشی‌هایش ادامه می‌دهد. بنابراین اگر iOS 16 تغییرات مهمی را در شخصی‌سازی آیفون‌ها به‌وجود آورده، iOS 17 دنباله‌رو راه آن است.

همه‌چیز در مورد صفحه قفل

رندرهایی که او منتشر کرده نشان می‌دهد که اپل دست کاربران برای سفارشی کردن صفحه قفل گوشی را بازتر خواهد گذاشت. این می‌تواند به‌معنای اضافه شدن فونت‌های بیشتر و ویجت‌های جدیدتر به این صفحه باشد. علاوه بر این کاربران می‌توانند از صفحات قفل مختلفی برای حالت‌های فوکوس مختلف استفاده کنند.

تصاویر مفهومی آپدیت iOS 17 تصاویر مفهومی آپدیت iOS 17

تصاویر مفهومی آپدیت iOS 17

در نهایت هم می‌توانید صفحه قفل خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. بنابراین اپل یک بازار کوچک را توسعه خواهد بخشید که کاربران می‌توانند در آنجا صفحات قفل طراحی کرده خود را برای فروش قرار داده و از این طریق درآمدزایی کنند. اگر چنین چیزی واقعی باشد، خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود.

طراحی جدید نوتیفیکیشن‌ها

پارکر معتقد است که اپل می‌خواهد حالت نمایش نوتیفیکیشن‌ها در آی او اس ۱۷ را تغییر دهد تا ارتباط نزدیک‌تری با جزیره پویا (Dynamic Island) پیدا کنند. اگر نمی‌دانید جزیره پویا آیفون چیست، اینجا را بخوانید.

تصاویر مفهومی آپدیت iOS 17

تصاویر مفهومی آپدیت iOS 17

بسیاری از کاربران دوست داشتن که نوتیفیکیشن‌های دریافتی هم شبیه به جزیره پویا باشد که به‌اعتقاد پارکر در نسخه بعدی اینگونه خواهد شد. او همچنین معتقد است که هر چه از مدت زمان دریافت یک نوتیفیکیشن بگذرد، آن کمرنگ‌تر خواهد شد. در نتیجه نوتیفیکیشن‌های جدیدتر، پررنگ‌تر هستند و این به شما کمک می‌کند آن‌ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

ویجت‌های جدید و Live Activities در صفحه هوم

آی او اس ۱۶ قابلیت جدیدی را به‌نام Live Activities به آیفون‌ها آورد. این قابلیت به‌کاربران اجازه می‌دهد ویجت فعالی داشته باشند که به‌صورت زنده اطلاعات اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستید را به‌نمایش می‌گذارد. این می‌تواند مسافت رسیدن شما به مقصد توسط یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی یا نتیجه زنده یک مسابقه ورزشی باشد.

Live Activities صفحه قفل آیفون ویجت های صفحه قفل آیفون

در نسخه فعلی Live Activities فقط در صفحه قفل گوشی آیفون ظاهر می‌شوند. اما ظاهراً در آپدیت iOS 17 این گزینه به صفحه هوم گوشی نیز اضافه خواهد شد. نحوه ساخت آن هم بسیار شبیه به ساخت یک ویجت استک هوشمند است.

یکی دیگر از بخش‌هایی که پارکر به آن فکر کرده، ویجت‌های صفحه قفل گوشی است. او معتقد است ویجت‌هایی که در صفحه قفل به‌کار می‌روند را می‌توانید به صفحه هوم گوشی آیفون خود نیز بیاورید. چنین چیزی برای اپل هم کاری ندارد.

سیری می‌خواهد با ربات ChatGPT رقابت کند

در بین دستیاران مجازی مثل گوگل و الکسا، سیری همیشه در رتبه‌های دوم یا سوم بوده است. و حالا که ربات ChatGPT هم وارد میدان شده، عملاً دیگر Siri شانس زیادی برای رقابت ندارد. مگر آنکه اپل بخواهد تغییرات گسترده‌ای روی آن اعمال کند تا سیری هوشمندتر شود.

دستیار مجازی Siri

پارکر می‌گوید، جزیره پویا جایی است که می‌تواند سیری در آن زندگی کند. هر زمانی که سیری را فرا می‌خوانید، آن می‌تواند از داخل جزیره پویا ظاهر شود و به شما اجازه دهد متنی را تایپ کرده یا فرمان صوتی به آن بدهید. اجرای سیری از طریق چنین جایی، گزینه بسیار مفیدی است که می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری استفاده از این دستیار مجازی شود.

جمع‌بندی

عکس‌ها و رندرهای مفهومی که از آپدیت iOS 17 منتشر شده، بسیار واقع‌گرایانه هستند. ما شنیده‌ایم که اپل در سال ۲۰۲۳، تمرکز بیشتر خودش را روی تحقیق و توسعه سیستم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد گذاشت و یک هدست VR/AR را نیز عرضه می‌کند. این یعنی شاهد نوآوری‌های کمتری در سیستم عامل‌های iOS ،iPadOS و macOS خواهیم بود. به‌همین خاطر هم هست که انتظار می‌رود آی او اس ۱۷، بیشتر روی تغییرات جزئی و بهبود گزینه‌های فعلی متمرکز باشد.

ما همچنین گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد بسیاری از کاربران پس از نصب iOS 16 با مشکل تخلیه زودتر شارژ گوشی و باگ‌های نرم افزاری مختلفی مواجه شده‌اند. اپل می‌تواند در نسخه بعدی این سیستم عامل، مشکلات نسخه قبلی را برطرف کرده و با بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد، مصرف باتری در گوشی‌های آیفون را هم بکاهد.

شما در مورد این تصاویر چه فکری می‌کنید؟ آیا به‌نظرتان می‌توانند آن‌ها به واقعیت تبدیل شوند؟ ما که به‌شدت آن‌ها را می‌پسندیم!

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما