هواوی شاید جزیره پویا را به گوشی بعدی خود اضافه کند

اقتصاد ۱۰۰ - هواوی یکی دیگر از شرکت‌هایی است که با الگوبرداری از اپل، احتمالا قصد دارد قابلیت جزیره پویا را به گوشی بعدی خود اضافه کند.

هواوی شاید جزیره پویا را به گوشی بعدی خود اضافه کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازدیجی کالامگ ،اپل دسامبر سال گذشته همه‌ی کاربران خود را با رونمایی از یک قابلیت جدید تحت عنوان جزیره پویا غافلگیر کرد. این قابلیت به صورت انحصاری برای آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در دسترس قرار دارد اما دو مدل استاندارد و پلاس خبری از آن نیست. البته قرار است سال آینده تمام مدل‌های آیفون ۱۵ به این قابلیت مجهز شوند. در حال حاضر هیچ شرکت اندرویدی محصولی با این قابلیت ندارد اما بسیاری از کاربران به این قابلیت علاقه‌مند شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها شیائومی است که خبرهای زیادی در رابطه با احتمال عرضه‌ی یک گوشی توسط این شرکت با قابلیت جزیره پویا منتشر شده است؛ اما حالا گفته می‌شود یک شرکت چینی دیگر یعنی هواوی به این قابلیت علاقه نشان داده است.

هواوی جزیره پویا

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی هواوی سنتر، این شرکت می‌خواهد قابلیت جزیره پویا را به نوبه‌ی خود به گوشی بعدی‌اش اضافه کند. در این گزارش آمده که این قابلیت به احتمال زیاد در گوشی‌های سری نوا ۱۱ برای نخستین بار قرار خواهد گرفت. این قابلیت در سری نوا ۱۱ درست شبیه به جزیره پویا در گوشی‌های آیفون خواهد بود. اینطور که به نظر می‌رسد، این گوشی‌ها هم قرار است از دو حفره روی پنل جلو بهره ببرند که به یکدیگر متصل هستند.

جز این قابلیت، دیگر خبر بیشتری از این گوشی‌ها منتشر نشده است. اما در خبرهایی که پیرامون این محصولات وجود دارد، شنیده‌ایم که هواوی قصد دارد این سری را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یا اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز کند که هر دو پردازنده جز بهترین‌های کوالکام محسوب می‌شوند. البته با در نظر گرفتن تحریم‌های دولت آمریکا، خبری از فناوری ۵G در این گوشی‌ها نخواهد بود. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، در مقایسه با سری نوا ۱۰ که از اسنپدراگون ۷۷۸G به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد، پیشرفت قابل توجهی را در نسل بعد شاهد خواهیم بود.

این گوشی‌ها همچنین قرار است از سیستم بومی XMAGE هواوی به عنوان سیستم پردازش تصویر بهره ببرند که جای لایکا را برای هواوی پر کرده است (لایکا در حال حاضر با شیائومی وارد همکاری شده است). حال باید دید سری نوت ۱۱ با این سخت‌افزار قدرتمند و قابلیت جزیره پویا چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما