نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا منتشر شد؛ پرچمدار سامسونگ، قدرتمندترین گوشی جهان؟

اقتصاد ۱۰۰ - نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا سامسونگ در پلتفرم‌هایی مثل AnTuTu و GeekBench منتشر شد. آیا این گوشی می‌تواند قدرتمندترین موبایل جهان لقب بگیرد؟

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا منتشر شد؛ پرچمدار سامسونگ، قدرتمندترین گوشی جهان؟

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، امسال سرانجام همان‌چیزی که انتظارش را داریم رخ داد. گوشی‌های گلکسی S23 سامسونگ همگی با یک مدل پردازنده در تمام جهان عرضه می‌شود. بنابراین خبری از پردازنده اگزینوسی نخواهد بود و پرچمداران سامسونگ فقط با تراشه اسنپدراگون عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام قدرت می‌گیرند. اما چیپستی که در زیر قاب این گوشی‌ها به‌کار رفته کمی با دیگر گوشی‌های مجهز به این تراشه متفاوت است.

سامسونگ پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را اورکلاک کرده که باعث شده عملکرد قوی‌تری نسبت به دیگر گوشی‌های بازار داشته باشند. اما این تفاوت چقدر است؟

این چیپست برای گوشی‌های سامسونگ از پیکربندی هسته‌های مشابه دیگر گوشی‌ها شامل یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex A715، دو هسته Cortex-A710 و سه هسته Cortex-A510 استفاده می‌کند. اما سرعت کلاک هسته اصلی Cortex-X3 در آن از ۳.۲ گیگاهرتز به ۳.۳۶ گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است. همین قضیه در مورد پردازشگر گرافیکی هم وجود دارد. اکنون Adreno 740 به‌جای فرکانس ۶۸۰ مگاهرتزی، روی فرکانس ۷۱۹ مگاهرتزی اجرا می‌شود.

نتایج بنچمارک گلکسی S22 اولترا

اما یک بنچمارک می‌تواند بهتر در مورد عملکرد فنی این گوشی به ما بگوید. خوشبختانه اولین نتایج بنچمارک گلکسی S22 اولترا در پلتفرم‌های مختلف منتشر شده که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم و نتایجش را با دیگر گوشی‌ها مقایسه خواهیم کرد.

بنچمارک GeekBench 5 (آزمون چند هسته‌ای و تک هسته‌ای)

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

نتایج آزمون پردازنده مرکزی گیک‌بنچ ۵ یک شگفتی به‌همراه دارد. این بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که این گوشی موفق شده در تست تک هسته‌ای امتیاز بیشتری را نسبت به یک گوشی دیگر مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌نام نوبیا رد مجیک ۸ پرو بگیرد؛ اما امتیاز آن در آزمون چند هسته‌ای نسبت به این گوشی کمتر است.

یکی از دلایل برتری گوشی رد مجیک در آزمون چند هسته‌ای، استفاده از یک سیستم خنک‌کننده بهتر در زیر قاب آن است که به چیپست کوالکام اجازه می‌دهد با توان بیشتری فعالیت کند. اما در مجموع اختلاف امتیاز بین این گوشی‌ها ناچیز است.

نکته جالب اینجاست که در هر دو این آزمون‌ها، گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل با اختلاف در رتبه نخست قرار گرفته است.

بنچمارک AnTuTu 9

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

گوشی گلکسی S23 اولترا سامسونگ در بنچمارک AnTuTu نیز همچنان پشت سر گوشی نوبیا قرار گرفته است. علت این است که نوبیا رد مجیک ۸ پرو به یک نمایشگر با رزولوشن +1080p مجهز است که برای تست رندر به مصرف انرژی کمتری نیاز دارد. اما وقتی آن را با گوشی وان پلاس ۱۱ که از چیپست مشابه و نمایشگر مشابهی با رزولوشن +1440p مقایسه می‌کنیم، متوجه اختلاف امتیاز زیاد پرچمدار سامسونگ با این گوشی می‌شویم که نشان‌دهنده اورکلاک شدن پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی آن است.

این آزمون نشان می‌دهد که چیپست جدید اسنپدراگون از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و A16 Bionic زیر قاب آیفون ۱۴ پرو مکس اپل سریع تر است.

بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme (offscreen 1440p)

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

اما گوشی سامسونگ توانسته در بنچمارک 3DMark امتیاز نسبتاً بیشتری از گوشی‌های وان پلاس و رد مجیک بگیرد. امتیاز کسب شده توسط این گوشی حتی از آیفون ۱۴ پرو مکس اپل هم بیشتر است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت به دلیل رکود شدید و نبود تقاضا از ابتدای سال واحدهای تولیدی و توزیعی دچار…

اخبار سلامت

سینما در سینما