اپل رکوردی تاریخی اما منفی در معرفی مک‌های خود به جای گذاشت

در حالی که همه پیش‌بینی‌ها حاکی از عرضه مک‌های جدید در اواخر سال ۲۰۲۲ بود، حال می‌توان گفت که این موضوع به حقیقت نپیوست که در ۲۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

اپل رکوردی تاریخی اما منفی در معرفی مک‌های خود به جای گذاشت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی ای ام ،سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ در هفته گذشته اولین سه ماهه بدون معرفی مک جدید در ۲۲ سال گذشته بود، برخلاف پیش‌بینی‌ها که گفته شده بود اپل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ از مدل‌های مک جدیدی رونمایی خواهد کرد، این موضوع رخ نداد و ظاهرا باید در سال ۲۰۲۳ منتظر آنها بود و همانطور که گفتیم از سال ۲۰۰۰ تا به حال بی‌سابقه است.

از نظر تاریخی اپل حداقل یک مدل مک را هر سال در سه ماهه چهارم که بین اکتبر و دسامبر (مهر و آذر) عرضه کرده است، که این روند از سال ۲۰۰۱ با iBook G3 شروع شد. این بدان معنا است که در پایان سال یک مک جدید برای کل طول عمر خطوط تولید از جمله آیپد، آیفون، آیپاد و اپل واچ وجود داشته است. آخرین دستگاه مک که اپل عرضه کرد، مک بوک ایر M2 بود که در جولای ۲۰۲۲ (۲۴ تیر ۱۴۰۱) عرضه شد. اما تحت هر شرایطی، بسته به مدت زمانی که اپل برای عرضه مک بعدی خود صبر کند، این فاصله زمانی می‌تواند یکی از طولانی‌ترین دوره‌ها بدون مدل‌های جدید مک باشد.

در حالی که به طور گسترده شایعه شده بود که مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی تا قبل از پایان ۲۰۲۲ سال معرفی خواهند شد، اکنون دیگر می‌توان گفت که عرضه این مدل‌ها به طور قابل توجهی با تاخیر مواجه شده‌اند. تاخیر در عرضه مک بوک پرو اولین بار زمانی آشکار شد که وبلاگ نویس کره‌ای «yeux1122» به نقل از یک منبع زنجیره تامین اپل گفت که مدل‌های به روز شده مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی تا حدود مارس سال آینده میلادی (اسفند ۱۴۰۱) عرضه نخواهند شد. زمانی که مارک گورمن افشاگر معروف در ماه اکتبر (مهر) گفت که موج بعدی انتشار مک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با معرفی مک بوک پرو، مک مینی و مک پرو جدید رخ خواهد داد.

به طور کلی این یک تاخیر تا شش ماه نسبت به آنچه  که در ابتدا برای مدل‌های نسل بعدی مک بوک پرو انتظار می‌رفت است. گورمن انتظار دارد که مک پروهای بعدی بروزرسانی‌های کمی فراتر از تراشه‌های M2 Pro و M2 Max داشته باشند، بنابراین حافظه با پهنای باند بالا و پورت‌های با مشخصات جدیدتر اولین ارتقاهایی هستند که به نظر محتمل می‌آیند.

مک پرو دستگاه دیگری است که زمانی اعتقاد بر این بود که قبل از پایان سال عرضه می‌شود، به ویژه به این دلیل که با تمایل اپل برای استفاده تمامی دستگاه‌های مک از تراشه‌های اپل سیلیکون در عرض دو سال مطابقت داشت. در رویداد Peek Performance اپل در اوایل سال ۲۰۲۲، اپل به طور مستقیم از معرفی مک پرو با تراشه اختصاصی اپل صحبت کرد و گفت: «این برای روزی دیگر است». در حالی طبق گزارش‌ها اپل نسخه M1 مک پرو را آماده عرضه در اوایل سال ۲۰۲۲ کرده بود، به نظر می‌رسد که این شرکت منتظر یک جهش عملکرد و کارایی بیشتر در سال آینده مانده است.

گزارش‌های متعدد از مارک گورمن درباره گزینه‌ها و مشخصات تراشه‌های سیلیکونی مک پرو، تصویر به نسبت ساده‌ای از انتظارات از پرچم‌دار جدید مک به دست می‌دهد، اما در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد طراحی، پورت‌ها، عملکرد و پتانسیل ماژولار بودن و سفارشی کردن این محصول وجود دارد. اخیرا گورمن گفته که اپل برنامه‌های «M2 Extreme» را کنار گذاشته است، اما به نظر می‌رسد پیکربندی M2 Ultra مک پرو جدید هنوز در مسیر عرضه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما