ایده جدید اپل برای کیبورد مک بوک دنیای تایپ را متحول می‌کند

باتوجه به اطلاعاتی که درباره ایده جدید اپل برای کیبورد مک بوک منتشر شده می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده تحول بزرگی در کیبورد دستگاه‌های هوشمند ایجاد می‌شود.

ایده جدید اپل برای کیبورد مک بوک دنیای تایپ را متحول می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل تکراتو، براساس ادعای برخی از منابع خبری غول تکنولوژی آمریکایی برنامه جدیدی برای بهبود ظاهر و عملکرد کیبورد مک بوک‌های خود دارد. اپل قصد دارد صفحه‌کلید این محصولات را به صورت پویا طراحی کند. کیبورد پویا این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که کلید‌های مختلف را طبق نیاز خود تغییر دهند؛ برای مثال می‌توان کلید A را به کلید 9 تغییر داد.

ایده جدید اپل برای کیبورد مک بوک منجر به دگرگون شدن دنیای تکنولوژی می‌شود

اطلاعات ذکر شده درباره پتنت جدید اپل توسط  Patently Apple در اختیار عموم قرار گرفته است و خبرگزاری 9to5Mac نیز به بررسی آن پرداخته است. این کیبورد شامل یک سیستم نور پس‌زمینه منعطف می‌شود که قادر است هر آیکونی را روی هر کلیدی به نمایش بگذارد. در واقع این احتراع شامل کلیدهایی می‌شود که نشانگر آن‌ها قابل تغییر است و در صورتی که با چشم غیر مسلح به آن‌ها نگاه کنیم، به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

در حال‌حاضر اپل در صفحه‌کلیدهای خود از برچسب استفاده می‌کند که طبیعتا قابل تغییر نیستند. البته همان طور که می‌دانید برخی از کلیدها بیش از یک کاربرد دارند و جهت نمایش تمام این عملکردها، اپل چند برچسب روی این دسته از کلیدها قرار می‌دهد.

در این حق اختراع به اطلاعاتی درباره سخت‌افزاری که امکان تحقق ایده جدید اپل را فراهم می‌کند اشاره شده است. این کیبورد از کلیدهایی با ماتریسی از پیکسل‌های مجزا پشتیبانی می‌کند که با استفاده از اجزای میکرو LED یا OLED روشن و خاموش می‌شود. گفتنی است که اپل پیش از این نیز سابقه کار با اجزا میکرو LED جهت طراحی نمایشگرهای دستگاه‌های خود را داشته است.

تلاش‌های غول تکنولوژی آمریکایی در نهایت منجر به توسعه کلید‌هایی شد که حروف، نمادها، انیمیشن‌ها و دیگر ویژگی‌ آن مطابق میل کاربران قابل تنظیم و تغییر هستند. شما می‌توانید از صفحه کلید مذکور برای ویرایش ویدیوها یا هر کار دیگری که به کنترل‌های میانبر احتیاج دارد استفاده کنید و بلافاصله کلیدها را جهت تایپ کردن تغییر دهید.

در ادامه باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که فعلا با اطمینان نمی‌توان گفت که ایده جدید اپل در آینده برای طراحی محصولات این کمپانی استفاده می‌شود یا خیر؛ چراکه به این موارد در برگه‌های ثبت اختراع هیچ اشاره‌ای نمی‌شود. به هرحال دانستن این موضوع که کمپانی اپل مشغول به توسعه فناوری است که می‌تواند تغییر گسترده‌ای را در دستگاه‌های هوشمند ایجاد کند بسیار امیدوار کننده است و حتی در صورتی که صفحه کلید مذکور جایی در محصولات آینده این شرکت نداشته باشد، می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که در آینده‌ای نزدیک دنیای دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند بار دیگر توسط این کمپانی متحول خواهد شد.

ایده جدید اپل برای طراحی کیبرد

اخیرا TechRadar مدعی شده که اپل قصد دارد تکنولوژی مورد استفاده در مک بوک‌های خود را تغییر دهد. در گزارش‌ها به لپ تاپی که از نمایشگر تاشو به ابعاد 20 اینچ پشتیبانی می‌کند اشاره شده است. البته هیچ نوآوری در کیبورد و صفحه‌نمایش آن مشاهده نمی‌شود. اگرچه این درخواست ثبت اختراع آنچنان چشمگیر نیست، اما کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. حتی تصور این‌که یک لپ تاپ در بازار عرضه شود که کیبورد آن براساس برنامه‌ای که در سیستم عامل دستگاه در حال اجرا است تغییر کند، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

در صورتی که ایده جدید اپل برای کیبورد مک بوک محقق شود، می‌توانید طرح‌های گوناگونی برای فعالیت‌های مختلف مانند: وب‌گردی، ادیت فیلم و عکس، بازی و… ایجاد کنید. همچنین احتمال می‌رود که یک کلید مخصوص جهت بازگرداندن طرح‌ها به حالت ابتدایی خود در این کیبورد قرار داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که موضوع اصلی در ساخت و عرضه تمام دستگاه‌ها، به همراه داشتن سود مالی برای کمپانی توسعه دهنده است.

باتوجه به این‌که تولید انبوه صفحه‌کلید یاد شده می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شرکت اپل به همراه داشته باشد، قطعا قیمت محصولاتی که از این فناوری بهره می‌برند بسیار بیشتر از سایر دستگاه‌ها خواهد بود. در نتیجه این امکان وجود دارد که متقاضیان، لپ تاپ‌های معمولی را به لپ تاپ‌های با کیبورد پویا ترجیح دهند.

 

 

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما