پردازنده Core i9 13980HX به لپ تاپ های ROG Strix ایسوس می‌آید

چند روز پیش اطلاعاتی در خصوص پردازنده پرچمدار مخصوص لپ تاپ اینتل یعنی پردازنده Core i9 13980HX منتشر کردیم .

پردازنده Core i9 13980HX به لپ تاپ های ROG Strix ایسوس می‌آید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،تیم مهندسی شرکت ایسوس تأیید کرده که این پردازنده واقعاً وجود دارد و قرار است در نسل جدید لپ تاپ های گیمینگ ROG Strix این شرکت استفاده بشود.

بگذارید ابتدا یادآوری کنیم که پردازنده‌های سری HX پردازنده‌های کلاس دسکتاپ مخصوص لپ تاپ هستند و مخصوص لپ تاپ‌های گیمینگ حرفه‌ای توسعه پیدا کرده‌اند. بستر (Die) و سیلیکون این پردازنده‌ها در اصل همان سیلیکون استفاده شده در پردازنده‌های دسکتاپ بوده و هیچ گونه کاهش تعداد هسته نسبت به مدل‌های دسکتاپ را در این پردازنده‌ها شاهد نیستیم.

اینطور که تأیید شده، دوتا از لپ تاپ‌هایی که قرار است به پردازنده پرچمدار Core i9 13980X مجهز بشود لپ تاپ‌های ROG Strix G634JZ و ROG Strix G814JZ هستند که به ترتیب نمایشگرهای 16 و 18 اینچی دارند. لپ تاپ‌های ROG Strix سری G تا پیش از این نمایشگرهای 15 و 17 اینچی داشتند و مجهز بودن این مدل‌های جدید به نمایشگرهای 16 و 18 اینچی به معنای توسعه یک شاسی جدید برای آن‌هاست.

این دو لپ تاپ گیمینگ به پردازنده Core i9 13980HX مجهز هستند که یک پردازنده 24 هسته‌ای است و طبق اطلاعات دیتابیس Geekbench، بیشینه فرکانس 5.4 گیگاهرتزی دارد. البته فرکانس دیده شده برای این پردازنده از فرکانس اعلام شده برای آن (5.6 گیگاهرتز) مقداری کمتر است.

نتایجی که از این پردازنده روی این دو لپ تاپ منتشر شده کمی گیج‌کننده هستند. پردازنده 13980HX در لپ تاپ 16 اینچی مورد بحث ما در Geekbench بسیار ضعیف عمل کرده و حتی از پردازنده Core i9 13900HX هم امتیاز پائین‌تری کسب کرده است. در سوی دیگر و در مدل 18 اینچی، این پردازنده در تست‌های تک‌هسته و چندهسته به ترتیب 5% و 2% نسبت به پردازنده 13900HX عملکرد بهتری از خود نشان داده است. با این حساب، تفاوت عملکرد دو پردازنده 13980HX و 13900HX بسیار کم و قابل نادیده گرفتن است.

پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ Raptor Lake HX قرار است به همراه پردازنده‌های Raptor Lake H/HK شرکت اینتل، طی رویداد CES 2023 معرفی بشوند. کنفرانس اینتل طی این رویداد، در روز 3 ژانویه برگزار می‌شود و این شرکت طی آن تمام محصولات جدید خود را معرفی می‌کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما