پردازنده لپ تاپ Core i7 1370P روی Geekbench دیده شد

تا به این لحظه هر اطلاعاتی که از پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ نسل سیزدهمی Raptor Lake شرکت اینتل منتشر شده‌اند، مربوط به سری‌های H/HK/HX بوده‌اند که پردازنده‌های بالارده و مخصوص لپ تاپ‌های گیمینگ و تولید محتوا هستند. اما این بار، مشخصات یک پردازنده کم مصرف از سری P – پردازنده 28 واتی مخصوص لپ تاپ Core i7 1370P منتشر شده است. پردازنده‌های سری P در اولترابوک‌های خیلی نازک و یا تبلت‌های رده‌بالای ویندوزی استفاده می‌شوند.

پردازنده لپ تاپ Core i7 1370P روی Geekbench دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،طبق اطلاعاتی که به تازگی روی دیتابیس Geekbench منتشر شده‌اند، پردازنده Core i7 1370P روی یک دستگاه از شرکت Dynabook (یک شرکت تولیدکننده لپ تاپ که پیش‌تر توشیبا مالک آن بود) دیده شده است. این دستگاه قطعا یک دستگاه قابل حمل بوده اما ماهیت دقیق و مدل آن معلوم نیست. اما از آن‌جا که Dynabooks اصلاً تبلت یا سیستم کوچک آماده تولید نمی‌کند، این دستگاه به احتمال زیاد یک لپ تاپ است.

طبق اطلاعات دیتابیس Geekbench، پردازنده Core i7 1370P یک پردازنده 14 هسته‌ای و 20 رشته‌ای بوده و پیکربندی هسته‌های آن، درست همانند پردازنده Core i7 1280P است. از نظر فنی، این پردازنده صرفاً یک نسخه بهبودیافته از پردازنده 1280P با هسته‌های P جدید Raptor Cove با کش بیشتر است. در خصوص فرکانس نیز این پردازنده به بیشینه فرکانس افزایشی 5.0 گیگاهرتز می‌رسد که 200 مگاهرتز بیشتر از بیشینه فرکانس نسل قبل است. البته فرکانس پایه این پردازنده نسبت به پردازنده i7 1270P حدود 300 مگاهرتز کاهش داشته است.

در خصوص عملکرد فنی، باید بگوییم که اطلاعات منتشر شده برای انجام یک مقایسه درست کافی نیستند. متأسفانه هیچ کدام از پردازنده‌های نسل دوازدهمی سری P روی رنکینگ Geekbench به صورت رسمی حضور ندارند. علت این مسئله نیز این است که دستگاه‌های بسیار متنوعی از این پردازنده‌ها استفاده می‌کنند و به علت پدیده گلوگاه گرمایی، عملکرد این پردازنده روی هر نوع دستگاه متفاوت است. باز با این وجود، به خاطر همان دو هسته Gracemont اضافه شده به بستر این پردازنده جدید نیز می‌توان با قطعیت گفت که عملکرد چند هسته‌ای این پردازنده بهبود مناسبی نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

شرکت اینتل پردازنده‌های سری P نسل دوازدهم را در تاریخ 4 ژانویه امسال رسماً معرفی کرد؛ پس می‌توانیم فرض کنیم که پردازنده‌های نسل جدید این سری نیز با فاصله یک سال و طی رویداد CES 2023 معرفی بشوند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما