اپل از فناوری ALD برای بهبود کیفیت تصاویر در آیفون 16 پرو استفاده خواهد کرد

اقتصاد ۱۰۰ - بر اساس آنچه تاکنون می‌دانستیم آیفون 16 تنها در چند ویژگی که یکی از آنها دکمه اختصاصی دوربین بود با نسل قبلی خود تفاوت داشت اما اکنون اطلاعات جدیدی فاش شده که اطلاعات دیگری از این محصول را در اختیار ما قرار می‌دهد.

اپل از فناوری ALD برای بهبود کیفیت تصاویر در آیفون 16 پرو استفاده خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری،بر این اساس مدل‌ های آیفون 16 پرو احتمالا  با پوشش لنز متفاوتی عرضه خواهد شد که دو مشکل کلیدی سیستم دوربین آیفون را بهبود می‌بخشد از این رو می‌تواند برای کاربران بسیار مفید واقع شود.با توجه به اطلاعاتی که Yeux1122 در پلتفرم Naver منتشر کرده، فناوری که اپل روی آن کار می‌کند به نام ALD شناخته می‌شود که مخفف رسوب لایه اتمی است. در این روش یک لایه نازک چند نانومتری از یک عنصر بر روی سطح قرار می‌گیرد. علاوه بر این، کل سطح را با رسوب یکنواخت می‌پوشاند. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد مشکل شعله ور شدن لنز و شبح در تصاویر را با این فناوری از میان بردارد.

اگر با اصطلاحات آشنا نیستید، شعله‌ور شدن لنز پدیده‌ای است که در آن نور بطور ناخواسته از سطح لنزهای جلوی سنسور منعکس می‌شود. بخشی از این نور منعکس شده در نهایت به سنسور برخورد می‌کند. این موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که از یک شی روشن در پس زمینه تیره‌تر عکس بگیرید. Ghosting نیز مسئله دیگری است که به دلیل انعکاس نور از سطح لنز رخ می‌دهد.

روکشی که اپل روی آن کار می‌کند، بازتاب سطح شیشه را کاهش داده و در نهایت تیرگی تصاویر نهایی را از بین می‌برد. نکته قابل توجه این است که این منبع ادعا می‌کند که این پوشش جدید به مدل‌‌های آیفون 16 پرو محدود می‌شود. البته این اولین بار نیست که اپل چنین کاری می‌کند سال گذشته، این شرکت قاب تیتانیومی را منحصراً برای آیفون پرو نگه داشت. جزیره دینامیک نیز تاکنون در انحصار مدل‌های آیفون 14 پرو باقی ماند.

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما