محدودیت قابلیت های ارتباطی AirDrop در چین توسط اپل

در روزها و هفته‌های اخیر با گسترش تظاهرات در چین، AirDrop یک ابزار کلیدی که چینی‌ها برای اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می‌کنند توسط اپل با محدودیت هایی همراه بوده است. محدودیت های AirDrop توسط اپل به طور انحصاری در چین در اوایل ماه جاری پس از استفاده از آن برای اشتراک گذاشتن پوسترهایی که مخالفت خود را با رئیس جمهور این کشور و دولت چین اعلام کرده بودند اعمال شده و همچنین این اعتراضات بر علیه قوانین بسیار سخت‌گیرانه کرونایی نیز بوده است.

محدودیت قابلیت های ارتباطی AirDrop در چین توسط اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،این محدودیت‌سازی‌ها برای اولین بار توسط 9toMac در 7 نوامبر گزارش شد و این شرایط برای کسانی که از تنظیمات فرستادن برای همه نیز استفاده می‌کردند را در بر می‌گیرد. به طور معمول کاربران دیوایس‌های اپل می‌توانند محتوای اشتراک‌گذاری شده توسط AirDrop را برای مدت نامحدودی دریافت کنند و طبق آخرین گزارش‌ها مشخص شده که این ابزار در میان معترضان چینی برای انتشار اطلاعات در مورد تظاهرات هنگ کنگ در سال 2019 برای دور زدن فایروال بزرگ چین استفاده شده است.

 

با این حال اپل سریعاً به درخواست‌ها برای پاسخ به این موضوع واکنشی نشان نداده است. در اوایل ماه جاری میلادی کمپانی اپل در همین راستا به بلومبرگ گفت که قصد دارد این تنظیمات محدودسازی را در سطح جهانی برای جلوگیری از انتشار و اشتراک‌گذاری فایل‌های ناخواسته اجرا کند.

با این وجود تاکنون این تغییرات فقط در چین اجرا شده و این ممکن است مانع از اعتراضات گسترده در چین نیز شود. این اعتراضات پس از آتش سوزی یک آپارتمان در شهر ارومچی و کشته شدن 10 نفر آغاز شد و بنابر گزارش‌ها و اظهارات برخی مردم محلی، قوانین سختگیرانه کرونایی و ناتوانی ساکنین این ساختمان برای خروج از آن به دلیل این قوانین، عامل کشته شدن آن‌ها بوده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما