افزایش سرمایه‌ اجتماعی هلال‌احمر /تدوین سند تحول هلال در مراحل پایانی

اقتصاد 100 - رئیس جمعیت هلال احمر گفت: درسالی که در آخرین روزهای آن هستیم؛ سرمایه اجتماعی هلال احمر در بین مردم و هم مسئولان در سطح ملی و بین‌المللی افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

افزایش سرمایه‌ اجتماعی هلال‌احمر /تدوین سند تحول هلال در مراحل پایانی

 پیرحسین کولیوند در پنجمین نشست از پنجمین دوره مجمع‌عمومی هلال احمر که با حضور اعضای این مجمع از سراسر کشور در شهر مشهد در حال برگزاری است، گفت:‌ در سال ۱۴۰۱ انحرافی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده نداشتیم و در بعضی موارد فراتر از برنامه‌ریزی هم عمل کردیم. اکنون سند تحول جمعیت هلال احمر در حال تدوین و در مراحل پایانی است و در سال جدید به نتیجه می‌رسد.

کولیوند ادامه داد: به عنوان نمونه در حوزه جوانان تا امروز بیش از یک میلیون عضو جوان شناسنامه‌دار جذب هلال احمر شده‌اند و این عضوگیری انبوه در سال آینده منتهی به ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی به آن‌ها می‌شود. حضور کودکان، جوانان و نوجوانان در هلال احمر سرمایه انسانی بزرگی است. یک نمونه‌اش در هفته گذشته بود که اعضای جوان ما در ۴۱۸ شهرستان توانستند ۱۰۰ هزار درخت را در کمتر از ۲۰ دقیقه در سراسر کشور بکارند و این اتفاق به عنوان رکورد در دنیا ثبت شد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین درباره عملکرد این جمعیت در عملیات‌ امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه گفت: فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر از بین بیش از ۱۰۰ جمعیت ملی که در ترکیه حضور داشتند؛ فقط از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و با ارسال پیامی مکتوب از حضور به موقع و موثر امدادگران ایرانی تشکر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تلاش برای کاهش تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی را اولویت هلال احمر دانست و گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست و کاشت درخت، هلال احمر کشورمان موضوع مهم تغییر اقلیمی را از محورهای دیپلماسی بشردوستانه و فعالیت‌های مشترک ایران با سایر جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر می‌داند و مصمم است تا اقدامات موثر علمی و عملی برای کاهش سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی را ادامه دهد.

کولیوند اظهارکرد: جمعیت هلال احمر امسال موفق به دریافت عالی‌ترین نشان فدراسیون جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر شد و مدال «هانری داویسون» در جریان نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون در ژنو به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی همچنین به عملیات امدادرسانی در زلزله خوی اشاره کرد و گفت: در خوی به ۱۳۰ هزار نفر خدمات اسکان و تغذیه اضطراری ارائه شد و این خدمات تا روزها ادامه یافت. برپایی ۱۱۰ اردوگاه در شهرستان خوی کار بزرگی بود که امدادگران هلال احمر به خوبی از پس آن برآمدند.

کولیوند همچنین پرداخت حقوق و تحت پوشش بیمه قرارگرفتن امدادگران هلال احمر در سراسر کشور برای اولین بار در تاریخ فعالیت این جمعیت را از مهم‌ترین دستاوردهای خود و همکارانش در سال ۱۴۰۱ دانست.

منبع : ایسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما