توصیه شیرخشکی مقام دولتی به مردم

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شیرخشک برقرار شده است، گفت‌:‌ تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌ است.

به گزارش اقتصاد100، سجاد اسماعیلی در یک برنامه تلویزیونی از برقرار شدن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شیرخشک خبر داد و اظهار کرد: در یک ماه اخیر نظارت‌های خوبی از شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها در استان‌ها صورت گرفته است و اگر بازرسان مشاهده می‌کردند که موجودی شیرخشک در شرکت‌های پخش به حد معمول رسیده است برنامه توزیع برای داروخانه‌ها را انجام می‌دادند به همین دلیل سرعت توزیع افزایش یافت و در آذرماه 12 میلیون و 600 هزار قوطی شیرخشک در داروخانه‌ها توزیع شد.

وی افزود:‌ دیگر مشکلی در تأمین شیرخشک نداریم و تولیدکنندگان داخلی به صورت دو تا سه شیفت و در روزهای تعطیل در حال فعالیت و توزیع شیرخشک هستند تا شرایط به وضعیت پایداری برسد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌ است و مردم دقت کنند که از نظر سازمان غذا و دارو هیچ فروشگاه دیگری برای فروش این محصول موردتأیید نیست و مردم برای تهیه شیرخشک باید با در دست داشتن کد ملی کودک خود به داروخانه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد:‌ مردم در صورت مشاهده کمبود، در استان‌های مختلف می‌توانند به معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه یا تماس تلفنی برقرار و کمبود را اطلاع رسانی کنند. دانشگاه‌ها به محض دریافت گزارش، موضوع کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها را پیگیری می‌کنند و در صورت نیاز، سازمان غذا و دارو نیز موضوع را بررسی و شیرخشک مورد نیاز را تأمین و برنامه توزیع را مشخص می‌کند؛ در 10 روز اخیر مورد کمبودی از استان‌ها گزارش نشده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما