بازار خودرو دوباره دگرگون شد / قیمت خودرو دوباره افزایش یافت !

میانگین قیمت خودروها در معاملات امروز ۱.۲۷ درصد دیگر افزایش یافت. 

بازار خودرو دوباره دگرگون شد / قیمت خودرو دوباره افزایش یافت !

 رشد قیمت خودروها امروز نیز ادامه یافت و شاهد افزایش ۱.۶۳ درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی بودیم. به نظر چشم‌انداز صعودی دلار و انتظارات تورمی سبب شده تا مجددا خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و با افزایش تقاضا شاهد رشد قیمت روزانه آن باشیم. اتفاقی که در وهله اول به ناامیدی نسبت به احیای زودهنگام برجام و آزادسازی خودرو بازمی‌گشت که بار دیگر دلار را معیاری برای نوسان قیمت این کالا کرده است.

به هر حال امروز شاخص قیمت خودروهای داخلی افزایش ۰.۷۹ درصدی داشت و خودروهای چینی نیز حدود ۱.۲۷ درصد گران‌تر شدند. به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز موجب شده تا قیمت بسیاری از این خودروها به ارقام بی‌سابقه‌ای برسد. برای مثال، جک S۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ رکورد شکسته و به بیش از ۱۳۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت چری تیگو امروز  ۳۰ میلیون تومان گران شد و به ۱۵۴۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ نیز با افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت، ۱۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰هم  ۳۰ میلیون تومان رشد داشته است و ۱۷۷۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروی شاهین هم با صعود ۱۵ میلیون تومانی، امروز به ۵۵۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ۲ که اتفاقا امروز خبری مبنی بر توقف تولید آن منتشر شد، ۴۸۲ میلیون تومان معامله شد که نشان از رشد هفت میلیون تومانی آن در یک روز دارد.

قیمت پژو پارس سال هم سه میلیون تومان افزایش داشت و به ۴۸۳ میلیون تومان رسید. قیمت سمند LX  ساده با ۰.۶۳ درصد افزایش به ۴۸۰ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس اما تغییری نداشت و امروز ۴۷۳ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت تیبا ۲ ۰.۹۴ درصد رشد کرد و به ۳۲۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو ساینا دستی EX اما برخلاف رشد ۵ میلیون تومانی در روز گذشته، امروز کمی ارزان شد و به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پراید وانت هم امروز بدون تغییر قیمت در سطح ۲۶۸ میلیون تومان باقی ماند. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی ۳۳۵ میلیون تومان است که حاکی از رشد ۶ میلیون تومانی قیمت آن است. دست آخر، پراید هم که دیگر تولید نمی‌شود اما همچنان پرتقاضا است، امروز تغییر نرخی نداشت. قیمت این خودرو برای چندمین روز متوالی است که در حوالی ۲۹۰ میلیون تومان قرار دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما