اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون برنامه و بودجه تشریح کرد

رشد نجومی مالیات در لایحه قبلی دولت چقدر بود؟ / دولت چه خوابی دیده است؟

اقتصاد 100-عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد رد کلیات بودجه 1403 درمجلس تاکید کرد که افزایش میزان مالیات ها به میزان 46 درصد وتامین نشدن منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان از دلایل نظر مخالفت نمایندگان مجلس بود.

رشد نجومی مالیات در لایحه قبلی دولت چقدر بود؟ / دولت چه خوابی دیده است؟

رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس یازدهم در گفتگو با اقتصاد 100 گفت:لایحه بودجه 1403 نقاط مثبت و منفی داشت، تعدادی از نمایندگان قایل به این بودند که اگر کلیات لایحه بودجه تصویب شود می توانند در بررسی جزییات با اصلاحاتی، ‌نظرات مجلس را تامین کنند اما یکی از ایرادات، مساله افزایش مالیات ها به میزان 46 درصد بود.

وی افزود:رئیس سازمان برنامه و بودجه ونمایندگان موافق تاکید داشتند که افزایش مالیات ها برای افرادی است که درآمدهای بالا داشته و یا فرارمالیاتی دارند و فشاری بر اقشار آسیب پذیر وحقوق بگیران وارد نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تصریح کرد: موضوع بعدی بحث حقوق بازنشستگان و همسان سازی آنان بود که اعلام شد که باید 56 هزار میلیارد تومان (همت) برای بازنشستگان اضافه شود که نمایندگان اعلام کردند وقتی بودجه در شرایط فعلی با کسری مواجه هست اضافه کردن این عدد، رقم کسری را بالاتر می برد.

این نماینده موافق کلیات بودجه 1403 در مورد رقم 420 هزار میلیارد تومانی کسری بودجه  که از سوی مرکز پژوهش های مجلس  اعلام شده گفت:کسری بودجه درهمه دولت ها وجود داشته اما دولت اعلام کرد کسری بودجه و وابستگی به نفت کمتر شده و از مالیات ها برای توسعه شهرک های صنعتی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی استفاده می شود اما در مجموع این نظرات نتوانست مجلس را قانع کند.

وی در پاسخ به اینکه اگردولت نتواند نظر نمایندگان  را تامین کند چه اتفاقی روی می دهد افزود:امیدواریم مجلس ودولت با اتحاد و انسجام ،طبق روال گذشته به موفقیت دست یابند اما اگر توافق صورت نگیرد و دولت روی برنامه خود اصرار داشته باشد ممکن است بحث بودجه دو دوازدهم و یا سه دوازدهم  تصویب شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما