مهلت 31 تیر برای تسلیم اظهارنامه مالیات شرکت‌ها تمدید نمی‌شود

اقتصاد ۱۰۰- سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات شرکت‌ها تا 31 تیر است و این زمان تمدید نمی‌شود.

مهلت 31 تیر برای تسلیم اظهارنامه مالیات شرکت‌ها تمدید نمی‌شود

مهدی موحدی بک‌نظر در مورد اینکه آیا مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها تا پایان تیرماه تمدید می‌شود؟ گفت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات شرکت‌ها تا 31 تیر است و این زمان تمدید نمی‌شود.

 مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد شرکت‌ها برای سال 1401 تا پایان تیرماه 1402 است. سهم مالیات از درآمدهای دولت از 50 درصد فراتر رفته و قرار است امسال 860 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت کسب شود که درآمد مالیاتی یک نوع درآمد پایدار و غیر تورمی به شمار می‌رود.

* امکان تقسیط بدهی مالیاتی و اختیار بخشودگی جرائم برای مدیران کل‌ مالیاتی استان‌ها وجود دارد‌

سخنگوی سازمان امور مالیاتی   در مورد نامه‌ای از رئیس امور مالیاتی استان گلستان که در آن اعلام شده بود تقسیط و بدهی مالیاتی برای ادارات این استان لغو شده است، اظهار داشت: طبق قانون امکان تقسیط بدهی مالیاتی و اختیار بخشودگی جرائم برای مدیران کل امور مالیاتی وجود داشته و خواهد داشت.

 

 

وی ادامه داد: البته برخی مدیران استانیِ سازمان امور مالیاتی برای اداره بهتر امور ممکن است این اختیار را به مدیران و زیرمجموعه‌های خود واگذار کنند و برخی مدیران نیز این اختیار را در ید خود نگه دارند و تقسیط بدهی مالیاتی و یا بخشودگی جرائم را منوط به نظر خود بدانند. 

‌سخنگوی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد:‌ امکان تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم طبق قانون هم برای مالیات بر اشخاص و اصناف و هم مالیات شرکت‌ها وجود دارد.

موحدی بک‌نظر در مورد اینکه آیا منحصر کردن امکان تقسیط مالیاتی منجر به رانت برای یک مدیر نمی‌شود، بیان داشت: اگر این مسئله رانت ایجاد کند ممکن است برعکس آن هم وجود داشته باشد. یعنی یک مدیر به لحاظ مصلحت مدیریتی اگر اجازه تقسیط و بخشودگی مالیاتی را به زیر مجموعه خود بدهد ممکن است رانت برای عده زیادی ایجاد شود. به هر حال این مصلحت مدیریتی و شرایط هر استانی است که منجر به چنین تصمیم مدیریتی می‌شود. در استان گلستان هم به خاطر همین مسئله این تصمیم گرفته شده است.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما