تولید ماه ژانویه اوپک در نتیجه عملکرد عربستان کاهش یافت

اقتصاد100- آخرین گزارش ماهانه بازار نفت اوپک (MOMR) در روز سه شنبه نشان داد تولید نفت خام هر 13 عضو اوپک در ژانویه نسبت به دسامبر به میزان 49 هزار بشکه در روز کاهش یافت، در زمانی که عربستان سعودی تولید خود را 156 هزار بشکه در روز کاهش داد.

تولید ماه ژانویه اوپک در نتیجه عملکرد عربستان کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، بر اساس گزارش اوپک، تولید نفت خام اوپک در ژانویه 49 هزار بشکه در روز نسبت به دسامبر کاهش یافت و به میانگین 28.88 میلیون بشکه در روز رسید.

عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده، در ژانویه 10.319 میلیون بشکه در روز تولید کرد که 156 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبلتر کاهش داشت و بیش از 100 هزار بشکه کمتر از سهم 10.478 میلیون بشکه در روز به عنوان بخشی از توافق اوپک پلاس بود.

با این حال عربستان سعودی خود به اوپک گزارش داد که میانگین تولید نفت خام این کشور در ژانویه 10.453 میلیون بشکه در روز بود که 17 هزار بشکه در روز نسبت به دسامبر افزایش داشت.

به گفته منابع ثانویه اوپک، نیجریه و آنگولا به ترتیب با 65 هزار بشکه و 47 هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید را داشته‌اند. اما این تولیدکنندگان از اهداف اوپک پلاس بسیار عقب هستند و همچنان به تولید بسیار پایین‌تر از سهمیه‌های خود ادامه می‌دهند.

طبق نظرسنجی رویترز، 10 عضو اوپک که بخشی از هدف تولید جمعی اوپک پلاس هستند، حدود 920 هزار بشکه در روز کمتر از هدف ژانویه تولید کردند.

اوپک و اوپک پلاس پس از اعلام کاهش 500 هزار بشکه ای تولید روسیه از ماه مارس، قصد تغییر مسیر در اهداف تولید نفت را ندارند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما