نماینده ایران در اوپک: قیمت نفت به حدود 100 دلار خواهد رسید

اقتصاد100- افشین جوان نماینده ایران در اوپک روز چهارشنبه گفت: «قیمت جهانی نفت ممکن است در نیمه دوم سال جاری به حدود 100 دلار در هر بشکه بازگردد، زیرا تقاضای چین بهبود یافته در حالی که عرضه محدود است.»

نماینده ایران در اوپک: قیمت نفت به حدود 100 دلار خواهد رسید

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، اظهارات آقای جوان پس از آن بیان شد که آژانس بین المللی انرژی در اوایل هفته به بهبود تقاضای چین اشاره کرده بود. جوان در حاشیه هفته انرژی هند با اشاره به تصمیم اوپک در دسامبر برای کاهش تولید به خبرنگاران گفت: «فکر می کنم اوپک در مسیر درستی حرکت می‌کند.»

اوپک‌پلاس، ائتلافی که شامل اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایرین از جمله روسیه است، سال گذشته توافق کرد که هدف تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز، یعنی حدود 2 درصد از تقاضای جهانی، از نوامبر تا پایان سال 2023 برای حمایت از بازار کاهش دهد.

جوان اضافه کرد که اوپک به دلیل خوشبین نبودن به سمت تقاضا دست به این کاهش تولید زد.

وی افزود: «چین پس از بازیابی اقتصاد خود و تنگ شدن مجدد عرضه به نفت بیشتری نیاز خواهد داشت.»

ایران یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، اگرچه صادرات نفت این کشور تحت تحریم‌های آمریکا با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران قرار دارد.

هیثم الغیس دبیر کل اوپک نیز روز دوشنبه از تصمیم این گروه برای کاهش تولید دفاع کرد و افزود که این اقدام به ثبات بازارهای جهانی نفت کمک کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما