افزایش صادرات نفت روسیه و کاهش سهم عربستان

اقتصاد 100- صنعت نفت روسیه ممکن است تحت فشار شدید بین‌المللی فزاینده ای قرار داشته باشد، اما صادرات دریایی آن تا عقب‌نشینی فاصله زیادی دارد.

افزایش صادرات نفت روسیه و کاهش سهم عربستان

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، به گفته شرکت داده «کپلر»، در واقع محموله‌های روسیه در ماه گذشته افزایش یافت در حالی که سهم صادرات بسیاری از شرکای آن در ائتلاف اوپک‌پلاس از جمله عربستان سعودی کاهش یافت.

مسکو احتمالا به دنبال به حداکثر رساندن فروش نفت پیش از گسترش تحریم اتحادیه اروپا است و محموله‌های بیشتری را پس از اینکه آلمان و لهستان واردات از طریق خط لوله را متوقف کردند، به دریا می‌فرستد. کپلر گفت که صادرات روسیه 682 هزار بشکه در روز یا 15 درصد افزایش یافت و به 5.18 میلیون بشکه در روز رسید. بر اساس داده های دولت، تولید کلی نفت ثابت ماند.

همچنین مشخص نیست که دقیقا چه عاملی باعث کاهش محموله‌های عربستان شده است که در ماه گذشته 580 هزار بشکه در روز یا حدود 8 درصد کاهش یافت. کپلر پیشنهاد می‌کند که این کشور احتمالا در حال انجام تعمیرات در میادین نفتی خود بوده است.

حتی با کاهش قیمت نفت، ریاض هیچ تمایلی برای مداخله جدید در بازارهای جهانی نشان نداده است، و اوپک پلاس را هدایت می‌کند تا در نشست نظارتی هفته جاری تولید خود را بدون تغییر نگه دارد. یک مقام رسمی گفت، پس از کاهش شدید عرضه در اواخر سال 2022، سازمان کشورهای صادرکننده نفت قصد دارد تا پایان سال جاری به سیاست فعلی پایبند باشد.

ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت کپلر در وین گفت که کاهش تولید ژانویه بعید است در این ماه تکرار شود، زمانی که صادرات عربستان باید به حدود 7.3 میلیون بشکه در روز بازگردد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما