انتقاد رئیس اوپک از سیاست‌های «غیرمنصفانه» آب و هوایی

اقتصاد100- مقام ارشد اوپک از کشورها خواست برای تامین نیازهای انرژی آینده جهان بیشتر در نفت سرمایه‌گذاری کنند و افزود که سیاست های آب و هوایی باید «متوازن و منصفانه» باشد.

انتقاد رئیس اوپک از سیاست‌های «غیرمنصفانه» آب و هوایی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، هیثم الغیص دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت یکشنبه در کنفرانس انرژی قاهره گفت: «ضروری است که همه طرف‌های درگیر در مذاکرات جاری آب و هوا برای لحظه‌ای مکث کنند. به تصویر بزرگ نگاه کنید. آنها باید برای یک گذار انرژی که منظم و فراگیر باشد و به تضمین امنیت انرژی برای همه کمک کند تلاش کنند.»

اظهارات او در بحبوحه تغییر سیاست در میان برخی از دولت‌ها و شرکت‌های غربی در مورد سوخت‌های فسیلی بیان شد. قیمت نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه گذشته افزایش یافت و امنیت انرژی را در راس دستور کار بسیاری از رهبران جهان قرار داد.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده هفته گذشته در جریان سخنرانی اخیر خود گفت: «ما حداقل برای یک دهه دیگر به نفت نیاز خواهیم داشت.» در اروپا، شرکت شل سیگنال داد که تسریع هزینه در بخش انرژی های تجدیدپذیر را متوقف خواهد کرد، در حالی که بریتیش پترولیوم نیز کاهش برنامه‌ریزی شده تولید نفت و گاز خود را آرام کرد.

الغیس گفت که صنعت نفت با چندین سال کمبود سرمایه‌گذاری مزمن مواجه شده است. وی اضافه کرد که این صنعت سالانه تا به 500 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا سال 2045 نیاز دارد.

دبیرکل اوپک که از کشور کویت (عضو اوپک) است، گفت: «میزبانی امارات متحده عربی از اجلاس تغییرات آب و هوایی COP28 در اواخر سال 2023 فرصتی تازه برای بررسی راه‌کارهای فراگیر، پایدار و مبتنی بر اجماع برای تغییرات آب و هوایی خواهد بود.»

امارات (همچنین عضوی از اوپک) سلطان الجابر رئیس شرکت ملی نفت و گاز ادنوک را به عنوان رئیس این اجلاس منصوب کرده است. در حالی که این موضوع باعث اختلاف نظر شده است، الجابر گفت که تولیدکنندگان هیدروکربن باید در خط مقدم مذاکرات اقلیمی باشند تا جهان به سمت انرژی پاک‌تر حرکت کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که قیمت سوخت مقرون به صرفه است.

الغیص بار دیگر تاکید کرد که اوپک و شرکای آن موسوم به اوپک‌پلاس (ائتلاف 23 کشوری که توسط عربستان سعودی و روسیه رهبری می شود) متعهد به حفظ ثبات بازار نفت هستند.

بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی و سایر اعضای اصلی اوپک بعید است با افزایش تولید به اعلامیه روسیه در روز جمعه مبنی بر کاهش تولید نفت روسیه پاسخ دهند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما