ظرفیت ساخت نیروگاه در کشور سالیانه بیش از 7 هزار مگاوات است

اقتصاد 100- وزیر نیرو گفت: امروز ظرفیت ساخت نیروگاه در کشور در هر سال بیش از ۷۰۰۰ مگاوات و این درحالی است که در قبل از انقلاب کل ظرفیت تولید برق کشور حدود ۷۰۰۰ مگاوات بود.

ظرفیت ساخت نیروگاه در کشور سالیانه بیش از 7 هزار مگاوات است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، علی اکبر محرابیان ظهر امروز ۲۰ بهمن ماه در آئین افتتاحیه بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زرند اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۹۹.۷ درصد روستاها و ۱۰۰ درصد شهرهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند و مقایسه این رقم با کشورهای توسعه یافته نشان می دهد مسیر خدمت رسانی نظام با سرعت و شدت در طول این سال ها پیشرفت داشته است.

او ادامه داد: امروز ظرفیت ساخت نیروگاه در کشور در هر سال بیش از ۷۰۰۰ مگاوات و این درحالی است که در قبل از انقلاب کل ظرفیت تولید برق کشور حدود ۷۰۰۰ مگاوات بود.

وزیر نیرو با بیان این مطلب که با راه اندازی این نیروگاه مردم از برق پایدار برخوردار می شوند، اظهار کرد: ظرفیت های خوبی از سال گذشته تاکنون به بهره برداری رسیده است.

او، از اقداماتی که باید در شهرستان زرند انجام شود، سخن به میان آورد و عنوان کرد: مشکل تامین آب پایدار زرند حل می شود.

محرابیان افزود: در طرح بزرگ آبرسانی به کرمان و رفسنجان اعلام کردم که شهرهای شمال استان در برنامه قرار دارد و عملیات اجرایی این طرح ها به زودی آغاز و مردم کرمان و زرند از آن شاد خواهند شد.

او به مسئولین مربوطه توصیه کرد: در کنار کار نیروگاه به مسائل اطراف نیروگاه هم توجه داشته باشید. خواسته های مردم برای مدیران بار مالی زیادی ندارد اما بار مسئولیت سنگینی دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: اولویت تامین نیرو باید روستاهای اطراف شهرستان زرند و استان کرمان باشد که در این موضوع رضایت مردم حاصل شود. پروژه هایی که استاندار اعلام کنند در حوزه مسئولیت اجتماعی، خدماتی را به مردم این خطه هدیه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: انتقال آب خلیج فارس به زرند یک توفیق است و با این تدبیر مشکل زرند که یکی از شهرهای بحرانی از لحاظ آب است، حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: زرند جایگاه فرهنگی و اصالتی خاص دارد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما