داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال؛ بخریم یا نخریم؟

اقتصاد ۱۰۰ - برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها استفاده از داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال است.

داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال؛ بخریم یا نخریم؟

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجی مگ،  در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب خرید تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال بپردازیم و ببینیم با توجه به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی خواهد بود یا نه.

داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال چیست؟

داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال یا داک استیشن، همانطور که از نامش بر می‌آید، ابزاری است که به شما امکان می‌دهد هارد دیسک کامپیوتر و لپ‌تاپ خود را به هارد اکسترنال تبدیل کرده و از آن استفاده کنید. گاهی اوقات لازم است به اطلاعات مهمی که درون هارد کامپیوترتان قرار دارد، در مکانی غیر از منزل یا محل کارتان دسترسی داشته باشید، یا کامپیوتر جدیدی خریداری کرده‌اید و قصد دارید که اطلاعات هارد قدیمیتان را به هارد دیسک کامپیوتر جدیدتان انتقال دهید. برای انجام همه‌ی این کارها، استفاده از داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال، یکی از بهترین روش‌های ممکن به شمار می‌رود.

داک‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال، انواع مختلفی دارند و از نظر تعداد هاردهای قابل نصب، رابط‌های اتصال، ابعاد و ویژگی‌های اضافی با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت داک‌ استیشن‌ها برای دسترسی سریع کاربران رایانه شخصی به اطلاعات خود روی هارد دیسک تنها با استفاده از رابط اتصال USB یا ساتا مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چه زمانی به خرید داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال نیاز خواهید داشت؟

مزایای داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

جدا از کسب‌وکاری که دارید، داشتن یک داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اول از همه باید به قدرت بالای این ابزار اشاره کنیم. این ابزار، علاوه بر دسترسی سریع به اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد دیسک، می‌تواند سرعت دستگاه شما را تقویت کند و به شما امکان می‌دهد حتی بدون نیاز به روشن کردن سیستم به دیتاهای آن دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر قصد دارید که هارد سیستم خود را ارتقاء دهید، داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می‌تواند کار شما را ساده کند. در واقع، داشتن یک داک استیشن می‌تواند به شما کمک کند تا حافظه داخلی سیستم خود را به راحتی ارتقا دهید و در این مواقع تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایو قدیمی را بردارید و آن را همراه با هارد درایو جدید درون داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال بگذارید. دقت کنید که رابط‌های اتصال در جهت یکسانی قرار داشته باشند.

این ابزارها، از رابط اتصال ساتا و USB پشتیبانی می‌کنند و با هر دو هارد اینترنال ۲.۵ و ۳.۵ اینچی سازگاری دارند. اگر یک هارد دیسک قدیمی دارید و قصد دارید که به اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشید، خرید داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال برای شما بسیار ضروری خواهد بود. تنها کافی است که هارد قدیمی خود را درون داک استیشن قرار دهید و آن را از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید.

معایب داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

در مقابل ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی که داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال به کاربران ارائه می‌دهد، معایب بسیار محدودی دارد. در حقیقت، یکی از عیب‌های اکثر داک‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را می‌توان نیاز به دسترسی به پریز برق عنوان کرد. از آنجایی که بیشتر داک‌های تبدیل قابلیت نصب چند هارد به صورت هم‌زمان را دارند، از برق شهری برای تأمین انرژی خود بهره می‌برند. همچنین کانکتور‌های داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال بسیار ظریف و حساس هستند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت شود تا آسیب نبینند. از دیگر معایب داک استیشن‌ها می‌توان به قیمت بالای آن‌ها اشاره کرد.

نکات مهم هنگام خرید داک‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، داک‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال مدل‌های گوناگونی دارند و از جنبه‌های مختلفی مانند تعداد هاردهای قابل نصب، سرعت انتقال فایل، رابط‌های اتصال، ابعاد و موارد دیگر می‌توان آن‌ها را مقایسه کرد.

تعداد هاردهای قابل نصب

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از خرید داک‌ تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال باید به آن توجه کنید، تعداد هارد‌های قابل نصب روی داک است. اکثر داک‌‌های استیشن موجود در بازار دارای یک یا دو محفظه‌ی قرارگیری هارد هستند که به شما امکان می‌دهند فایل‌ها یا داده‌ها را در عرض چند ثانیه بین هاردها و سیستم‌ انتقال دهید. همچنین اگر به تعداد بیشتری محفظه‌ی هارد نیاز دارید، برخی از شرکت‌ها داک‌های تبدیل مجهز به ۵ شیار هارد دیسک را نیز روانه‌ی بازار کرده‌اند که می‌توانید آن‌ها را برای خرید خود در نظر بگیرید.

سرعت انتقال فایل

اگر داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال سرعت انتقال داده بالایی داشته باشد، قطعاً کارهای مد نظر شما نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت. در این رابطه باید اشاره کنیم که اکثر داک‌های استیشن از رابط اتصال ساتا پشتیبانی می‌کنند که سرعت انتقال فایل بسیار بالایی را به کاربران ارائه می‌دهند. به عنوان مثال رابط SATA I از سرعت ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه، رابط SATA II از سرعت ۳.۰ گیگابایت بر ثانیه و رابط SATA III از سرعت ۶.۰ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط‌های USB 3.0 و USB 3.1 نیز سرعت انتقال داده مناسبی دارند.

رابط‌های اتصال

داک‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال، بر اساس مدل و برندشان، از طیف گسترده‌ای از درگاه‌ها ارتباطی نظیر USB 2.0، USB 3.0، USB 3.1، USB 3.1 و ساتا بهره می‌برند که بسته به نیاز خود می‌توانید این موارد را نیز هنگام خرید داک استیشن در نظر بگیرید.

بهره‌گیری از داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال به کاربران این امکان را می‌دهد تا به دیتاهایی که در هارد کامپیوترشان ذخیره کرده‌اند، به سرعت دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب خرید داک تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال پرداختیم و در انتها نیز برخی داک‌های محبوب فروشگاه دیجی کالا را معرفی کردیم تا اگر قصد خرید این دسته از محصولات را دارید، انتخاب راحت‌تر و دقیق‌تری داشته باشید.

انتهای پیام

منبع : دیجی مگ

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما