ثبات تولید و صادرات نفت روسیه علیرغم تحریم

اقتصاد100- الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت که وضعیت تولید و صادرات نفت در این کشور با وجود محدودیت‌های قیمتی و تحریم‌های غرب پایدار است.

ثبات تولید و صادرات نفت روسیه علیرغم تحریم

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا موافقت کردند که استفاده از بیمه دریایی، تامین مالی و واسطه‌گری برای نفت روسیه با قیمت بالای 60 دلار در هر بشکه را از 5 دسامبر به عنوان بخشی از تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل اقدامات این کشور در اوکراین ممنوع کنند.

نواک در مورد میزان تولید و صادرات توضیحی نداد. روسیه بعنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان سال گذشته (2022)، 535 میلیون تن (10.7 میلیون بشکه در روز) نفت خام تولید کرد که از 524 میلیون تن در سال 2021 افزایش یافت.

نواک افزود: «تمام اقدامات لازم توسط شرکت‌های ما انجام شد، اول از همه، برای یافتن زنجیره های جدید تامین، بازارها و حمل و نقل نفت ما، تا تقاضای خود را در بازارهای دیگر پیدا کند.»

وی اضافه کرد: «من به طور مشخص از آنها نام نمی برم، زیرا وضعیت امروز مستلزم محرمانه بودن زیادی است.»

وی پس از نشست آنلاین وزرای ارشد گروه کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس، در گفتگو با ایستگاه تلویزیونی روسیه-24، همچنین گفت که سطح فعلی قیمت نفت قابل قبول است، در حالی که ممکن است با بازیابی چین از کووید، تقاضا بهبود یابد.

یک هیئت اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه سیاست تولید فعلی این گروه تولیدکننده نفت را تایید کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما